חדשות בארץ

אולמרט לקראת פגישתו עם אבו מאזן: לא מתכוון לנהל מאבק נגד טראמפ

ראש הממשלה לשעבר מתארח בניו יורק בהזמנת השדולה היהודית-אמריקנית ג'יי סטריט, התומכת בזכותם של הפלסטינים למדינה עצמאית, ואמש הוא נועד עם חברי הנהלת הארגון. עם זאת, אולמרט טען כי ביקורו בארה"ב נועד למטרות אחרות, וכי "על הדרך" הוא ייפגש עם הנשיא הפלסטיני

אולמרט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אולמרט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

לקראת פגישתו היום (שלישי) עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, הבהיר ראש הממשלה לשעבר, אהוד  אולמרט, כי בכוונתו להביע תמיכה בתוכניתו המדינית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. אולמרט ייפגש עם אבו מאזן בסמוך לנאומו של האחרון במועצת הביטחון של האו"ם, במהלכו הוא צפוי, על פי הפרסומים, להציג מסמך הטוען ל-300 הפרות של החוק הבינלאומי, לכאורה, של תוכנית טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. פגישת השניים תעסוק בדרכי המאבק לדחיית תוכנית טראמפ. אולם, בריאיון לחדשות 12 טען אולמרט כי בכוונתו להודיע במסיבת העיתונאים המשותפת על תמיכתו במתווה. "אני רוצה להזכיר שאבו מאזן הוא המנהיג הפלסטיני היחיד שנלחם בטרור ומתנגד לטרור – אז איתו צריך לדבר", הבהיר אולמרט.

ראש הממשלה לשעבר הוסיף כי פגישתו היום עם הנשיא הפלסטיני תהיה "אחת מני רבות" שקיים עמו. לדבריו, "לא באתי לארה"ב לנהל מאבק נגד הנשיא טראמפ או נגד התוכנית שלו", והדגיש כי הוא מעריך את העובדה כי "הנשיא מאוד ידידותי לישראל" ושהוא גם אינו מתכוון "לנהל בארה"ב מאבק נגד הממשלה הישראלית".

אולמרט ואבו מאזן בפריז (צילום: תאיר גנאים, פלאש 90)אולמרט ואבו מאזן בפריז (צילום: תאיר גנאים, פלאש 90)

אולמרט מתארח בניו יורק בהזמנת השדולה היהודית-אמריקנית ג'יי סטריט, התומכת בזכותם של הפלסטינים למדינה עצמאית, ואמש הוא נועד עם חברי הנהלת הארגון. עם זאת, אולמרט טען כי ביקורו בארה"ב נועד למטרות אחרות, וכי "על הדרך" הוא ייפגש עם הנשיא הפלסטיני. "היות ואני נמצא כאן בארה"ב למטרות אחרות ואבו מאזן נמצא כאן גם כן, אני חושב שזו הזדמנות טובה להזכיר לציבור הישראלי שאם יש אפשרות להגיע להידברות כדי להגיע להסכם שלום, אז הוא הפרטנר היחידי". הוא הוסיף: "מי שלא רוצה אותו יקבל את החמאס". לצד זאת הוא אמר כי הוא מעריך את פועלו של אבו מאזן, "למרות האכזבות הרבות שהיו לי איתו בזמן שאני ניהלתי מולו את המשא ומתן".

בצל הביקורת על פגישתו בעיתוי זה עם אבו מאזן, הבהיר אולמרט כי אין בכוונתו לכנס עמו מסיבת עיתונאים, אלא לקיים רק פגישה, אולם אמר כי "יכול להיות שלאחר מכן אומר משהו לעיתונאים אבל אני לא שותף לשום קמפיין של הרשות". לדבריו, במסיבת העיתונאים הוא יאמר "שלא באתי להיאבק בנשיא, לא בתוכנית ולא בממשלת ישראל, אבל אני בהחלט רוצה לעודד את אבו מאזן לנהל משא ומתן על הבסיס של העמדה הבסיסית בתוכנית טראמפ והיא שתי מדינות לשני עמים", הדגיש. "מי שמתנגד לכך זה לא אבו מאזן, אני חושב שזה ראש ממשלת ישראל".

תגיות:אהוד אולמרטאבו מאזןעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה