חדשות בארץ

דיווח: הפלגים הפלסטינים סיכמו על הפסקת הפרחת בלוני הנפץ לישראל

גורם בחמאס אמר לעיתון הפלסטיני כי בתמורה להפסקת הפרחת הבלונים, ישראל התחייבה לשורת הקלות בסגר על הרצועה. עם זאת, זמן קצר לאחר הדיווח נחת באשקלון צרור בלונים שנשא פריט חשוד. בנוסף, כמה בלוני נפץ שהופרחו מהרצועה נחתו בשעות הצהריים במועצה האזורית אשכול

יחידת הבלונים בעזה (צילום: פלאש 90)יחידת הבלונים בעזה (צילום: פלאש 90)
אא

הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה החליטו לעצור את הפרחת בלוני הנפץ לישראל – כך דווח היום (שלישי) בעיתון הפלסטיני אל-קודס. ההחלטה התקבלה הלילה, בתום פגישה קצרה בעזה בין המודיעין המצרי לבין הנהגת החמאס, לאחריה הועברה ההוראה לכל יחידות הפרחות הבלונים ברצועה. גורם בחמאס אמר לעיתון כי בתמורה להפסקת הפרחת הבלונים, ישראל התחייבה לשורת הקלות בסגר על הרצועה.

לפי הדיווח, בפגישה נדונו שני נושאי ליבה מרכזיים: האחד, חתירה להסדר רגיעה בין מצרים לחמאס. השני, אבטחת הגבולות המשותפים בין מצרים לעזה בכדי למנוע הסתננויות מהצד העזתי, בצל ההסלמה האזורית בשבועות האחרונים. עוד דווח, כי על אף שהפגישה נערכה בלשכתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר, הוא עצמו נעדר ממנה "כאמצעי זהירות", מאחר ש"אין כל ערבות למעשיה של ישראל, גם לא מצרית".

סינוואר (צילום: פלאש 90)סינוואר (צילום: פלאש 90)

עם זאת, זמן קצר לאחר הדיווח נחת באשקלון צרור בלונים שנשא פריט חשוד. בנוסף, כמה בלוני נפץ שהופרחו מהרצועה נחתו בשעות הצהריים במועצה האזורית אשכול. "הדי הפיצוצים שנשמעו באזור יישובי הפרסה הם כתוצאה מזרי בלונים שחצו לשטחינו", נמסר מהמועצה. הבוקר נחת בלון חשוד סמוך למתחם גני ילדים בקיבוץ סעד בשער הנגב. חבלן של המשטרה נטרל את המטען, שאותר על ידי הורים בשביל המוביל למתחם גני הילדים.

בדיווח הפלסטיני נאמר עוד כי במהלך הפגישה בעזה, העבירו המתווכים המצריים מסר מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו אם הארגון לא יחדל מפעולות הטרור נגד ישראל, האחרונה "תכה בחוזקה" בחמאס – בחסות אמריקנית ובינלאומית. בחמאס השיבו כי אם אינם חפצים בהחרפת המתיחות, אך הלחץ הכלכלי ברצועה והתסכול מאי-יישום ההבנות עם ישראל, עשויים להביא להסלמה. בארגון אף הבהירו למתווכם המצריים כי "מעשי איוולת מצד ישראל או חיסולים של בכירי הארגון יביאו למערכה קשה שתהיה לה השפעה משמעותית על ישראל והנהגתה".

נתניהו אמר ביום ראשון כי לא יסכים ל"שום תוקפנות מעזה". בצל ההסלמה הביטחונית הוסיף ראש הממשלה כי "אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה. המעשים שלנו חזקים מאוד והם עדיין לא הסתיימו, בלשון המעטה". גם שר הביטחון אמר כי "ההתנהלות המופקרת של ראשי חמאס מקרבת אותנו לפעולה קטלנית מולם. לא נודיע מתי והיכן". בסיור באוגדת עזה הוסיף בנט כי "הפעולה תהיה שונה מאוד מקודמותיה, אף אחד לא יהיה חסין. בפני חמאס עומדת הברירה לבחור בחיים ובשגשוג כלכלי או לבחור בטרור ולשלם מחיר כבד מנשוא".

תגיות:בלוני נפץחמאסעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה