חדשות בארץ

נתניהו: "הבקעה תסופח רק אם ננצח". גנץ: "עוטף עזה הוא חלק מישראל"

במהלך נאום ביישוב מבואות יריחו שבבקעת הירדן הצהיר נתניהו כי בקעת הירדן תהיה חלק מישראל "רק אם אנחנו נוביל את הממשלה הבאה", ובכך הצטרף לעמדת הממשל האמריקני כי הסיפוח יכול להתרחש רק לאחר הבחירות ב-2 במרץ. גנץ בעוטף עזה: "כמדינאים עלינו לחתור לשלום ולהרחיק את המלחמה באמצעים מדיניים ככל שרק שניתן, אך לא במחיר של השפלה לאומית ולא במחיר של הפקרות ביטחונית"

נתניהו בבקעה, היום (צילום: פלאש 90)נתניהו בבקעה, היום (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני) כי מהלך הסיפוח של הגדה המערבית ייצא לפועל רק לאחר הבחירות – אם ינצח בהן. נתניהו אמר את הדברים במהלך נאום שנשא ביישוב מבואות יריחו שבבקעת הירדן, בו הוסיף כי "היישוב הזה יהיה חלק מישראל, אבל זה יושלם רק אם אנחנו נוביל את הממשלה הבאה". בכך, הצטרף ראש הממשלה לעמדת הממשל האמריקני, כפי שהתכתבה בהצהרות ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפיהן הסיפוח יכול להתרחש רק לאחר הבחירות ב-2 במרץ.

נתניהו טען עוד כי תוכנית טראמפ מכירה בהחלת החוק הריבוני על שטחי יהודה ושומרון, וכי "זה אינו תלוי בהסכמת הפלסטינים". עם זאת, הוא הדגיש כי הסיפוח יושלם עם "השלמת המיפוי" בוועדה אמריקנית שתוקם. לטענתו, אם יו"ר כחול לבן בני גנץ ייבחר לראשות הממשלה, עסקת המאה לא תושלם, מאחר ש"הוא צריך 8-10 מנדטים – שיקבל רק מהמשותפת".

במקביל לביקור נתניהו בבקעה, יו"ר כחול לבן סייר בעוטף עזה, וקרא לממשלה להפסיק את "ההפקרות הביטחונית". "מבקש להזכיר כי האזור הזה – עוטף עזה – הוא חלק מעוטף ישראל", אמר גנץ בביקור במועצה האזורית אשכול, יחד עם בכירי מפלגתו. גנץ אמר כי "יש מודל בטחוני אחד שהצליח בהתמודדות מול הטרור מעזה – כתישה והכרעה", וכי "כמדינאים עלינו לחתור לשלום ולהרחיק את המלחמה באמצעים מדיניים ככל שרק שניתן, אך לא במחיר של השפלה לאומית ולא במחיר של הפקרות ביטחונית".

גנץ בביקורו היום בעוטף עזה (צילום: פלאש 90)גנץ בביקורו היום בעוטף עזה (צילום: פלאש 90)

גנץ הוסיף: "בכדי להכריע, יידרש גם מחיר כואב מצדנו, ולצערי נתניהו מדרדר אותנו לשם מתוך הססנות ובפחדנות שמאפיינת את הפעולות שלו לאחרונה. מי כמוני יודע את מחיר המלחמה, ואעשה הכול כדי להימנע ממנה, אבל לא במחיר של שיבוש כולל, מתמשך ורציף של חיי האזרחים בדרום הארץ". הוא התחייב כי אם ייבחר לראשות הממשלה, במלגתו יפעלו "לשנות את המציאות", לפיה "עוטף עזה לא תהיה חוטף עזה".

מספר 4 בכחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מסר: "אני יוצא מכאן תמיד בתחושה מעורבת. גאווה בחוסן של התושבים, אך תחושה של בושה, בממשלה. בושה שלא מעניקים לכם מה שצריך. שלא בשביל זה הקמנו מדינה. שום מדינה לא הייתה מקבלת את המצב הזה. ממשלה שלא יורדת להסתכל לאנשים בעיניים. נותנת תקווה. אנחנו למדנו בצבא לא לדבר אלא לעשות, ובעזה צריך לעשות".

תגיות:בני גנץעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה