ונשמרתם

"מי תיאר לעצמו?": פוסט של אם שבתה נפטרה ממשחת שיניים, מסעיר את הרשת

"את משחת השיניים לא חשבתי שאני צריכה לבדוק": בת 11 איבדה את חייה בעקבות תגובה אלרגנית לחלבון המיוצר מחלב פרה, שנמצא במשחת שיניים בארה"ב. כעת אמה מזהירה אחרים

בעיגול: דניס סלדט בת ה-11בעיגול: דניס סלדט בת ה-11
אא

אם אנשים רגילים לרוב לא טורחים להתעמק בתוויות מוצרי שונים שאותם הם צורכים, הרי שלאלרגניים - אין את הפריבילגיה הזו, והם או הוריהם צריכים להיות מספיק אחראיים כדי לוודא שהמוצרים אינם מכילים רכיבים מסכני חיים. 

מוניק אלטמירנו (באנגלית: Monique Altamirano) מקליפורניה שבארה"ב לא תיארה לעצמה שמשחת שיניים תמימה יכולה להרוג את בתה בת ה-11 דניס סלדט.

היות ודניס סבלה מאלרגיה קשה לחלב ומוצריו, בני הבית תמיד נזהרו שלא לקנות מוצרי חלב ולא להכניס הביתה מוצרים שיש בהם חשש לחלב. "אך את משחת השיניים לא חשבתי מעולם שעליי לבדוק", היא אומרת. "לא העליתי בדעתי שגם שם יש חומרים חלביים שיכולים להרוג את בתי". 

את משחת השיניים המדוברת בשם MI Paste One קנתה מוניק לבתה כדי לחזק את שכבת האמאייל שבשיניה. מה שעשתה עם רוב המוצרים שקנתה הוא לבדוק מה הם מכילים, אולם הפעם שכחה מוניק לעשות זאת, ופספסה את תווית האזהרה על גבי משחת השיניים. 

התווית ציינה כי במשחת השיניים ישנו מרכיב בשם Recaldent שמיוצר מחלבון של חלב פרה. "לא חשבתי להסתכל על מרכיבי המוצר. דניס פשוט התרגשה לקבל את משחת השיניים המיוחדת שלה, וצחצחה שיניים בהתלהבות בערב".

 

האם רצה למזרק האפיפן, ותחבה לבתה משאף לאסתמה

אלא שאז החלה הסאגה הכאובה: דקות אחדות לאחר שמשחת השיניים נגעה בפיה, החלה דניס לצעוק ולבכות. "היא רצה לאמא לעזרה, ואמרה לה שהיא לא נושמת", מספרת אחותה בת ה-15. 

היא אמרה לי שהיא חושבת שהיא אלרגית למשחת השיניים", משחזרת מוניק בכאב. "ראיתי שהשפתיים שלה כחולות, הרמתי אותה והשכבתי אותה על המיטה שלי. בינתיים רצתי לסלון ואמרתי לבת שלי להתקשר לאמבולנס".

בשניות הקריטיות הללו, מוניק לא איבדה עשתונות היא ידעה בדיוק מה עליה לעשות: ראשית היא רצה למזרק האפיפן של דניס - שהוכן מבעוד מועד, בדיוק למקרים כאלו. היא הזריקה לבתה את תכולתו, ולאחר מכן תחבה לאפה משאף אסתמה מיוחד. "היא אמרה לי שהיא לא יכולה לנשום, ואני לא הפסקתי להגיד לה שאני אוהבת אותה ושהיא יכולה לנשום. כמה דקות אחר כך היא התעלפה".

מוניק לא ויתרה, ובמקום לאבד את העשתונות, החלה לבצע בבתה פעולות החייאה עד להגעת הפרמדיקים שפינו אותה לבית החולים - שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. "הרופאים יצאו זמן קצר אחרי שהבאנו אותה לשם, ואמרו לנו שהם מצטערים. שהיא לא עמדה בזה", סיפר ז'וזה, אביה של דניס. 

"היא הייתה השמש שלי, האור של חיי", אומרת מוניק בעצב, תוך שהיא מבקשת להזהיר הורים אחרים לילדים אלרגניים. "תקראו הכל כולל הכל, ואל תסתמכו על התחושה ש'זה לא הגיוני'. אל תסמכו על המזל או על הבטחות שהמרכיבים בסדר. אסור לכם להרגיש לא בנוח או לפחד לשאול. פשוט תבדקו הכל כולל הכל, כדי לוודא שהילד שלכם לא נמצא בסביבה שמסכנת אותו", היא מסכמת. 

תגיות:משחת שינייםחלבאלרגניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה