חדשות בארץ

סערה בכנסת בדיון על המצב בעוטף: בנט עלה להשיב, גנץ נטש

במהלך דיון במצב הביטחוני בעוטף עזה, שנערך ביוזמת כחול לבן, פרצה סערה כאשר חברי כחול לבן, בראשם גנץ, יצאו מהמליאה בעת ששר הביטחון נפתלי בנט עלה להשיב בשם הממשלה. בנט: "גנץ ויעלון, אדריכלי הכישלון מול מנהרות הטרור מעזה לישראל, בורחים. תגלו מינימום אומץ"

בנט במליאת הכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט במליאת הכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סערה פרצה היום (שני) במליאת הכנסת, במהלך דיון על המצב בעוטף עזה, שכונס על פי דרישת כחול לבן. בתום נאומו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עלה שר הביטחון נפתלי בנט להשיב בשם הממשלה, אך חברי כחול לבן יצאו מהמליאה, זאת לאחר שגנץ הודיע כי חברי סיעתו יעזבו את האולם וימשיכו את הישיבה בעוטף עזה.

יו"ר ימינה הגיב במתקפה על חברי כחול לבן, ובראשם גנץ ומשה יעלון, שכיהנו כרמטכ"ל וכשר ביטחון בזמן מבצע צוק איתן: "בני גנץ, בוגי יעלון – תברחו, תמשיכו לברוח. פשוט לא ייאמן. כזה דבר עוד לא ראיתי. תגלו מינימום אומץ. עומדים פה גנץ ויעלון, שהיו אדריכלי הכישלון מול מנהרות הטרור מעזה לישראל, ובורחים מהמליאה. כמה קל".

"במשך 50 יום לא ידעתם לטפל במנהרות, אז אתם תטפלו בבלונים?", המשיך בנט. "האנשים שלא הצליחו לעצור 4,594 רקטות על תושבי עוטף עזה מעיזים להטיף לי איך לטפל בבלונים? נטפל בבלונים, אתם תמשיכו להסס ותמשיכו לצעוק".

בהודעת גינוי שפרסמה ימינה בעקבות התקרית, נאמר: "כמו שברחו מטיפול במנהרות חמאס בצוק איתן, ברחו עכשיו בוגי וגנץ מהמליאה. כרגיל אנשי כחול לבן מתנהגים בצביעות. מזמנים דיון מיוחד בכנסת, ונוטשים את המליאה כאשר שר הביטחון עולה לדבר. לכחול לבן אין מה להציע מלבד בריחה ונסיגה. אסור לתת למי שתומכים בהקמת מדינת טרור בלב ליבה של מדינת ישראל להנהיג את המדינה".

קודם לכן, תקף גנץ בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע המשך הפרחת בלוני הנפץ ושיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. "הכיסא הריק של ראש הממשלה והנאשם נתניהו הוא משל לתפקידו בעת הזו. נתניהו, בשנים האחרונות הפכת את עוטף עזה לחוטף עזה", אמר. "אתה מטייל בעולם ומחתים דרכונים בזמן שמרכזי החוסן קורסים. מצהיר הצהרות ומבטיח הבטחות בלי כיסוי, בעוד ילדי הדרום סובלים מסיוטים. הם יכולים רק לחלום על שקט, בזמן שאתה הולך ומתנתק מהמציאות".

אמש הופעלה התרעת צבע אדום בעיר שדרות וביישובים איבים וניר עם שבשטח המועצה שער הנגב. מצה"ל נמסר לאחר מכן, כי זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לעבר שטח העוטף. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח במרחב המועצה; לא דווח על נזק, ולא היו נפגעים. חיל האוויר תקף בתגובה יעדי חמאס בדרום הרצועה. מדובר צה"ל נמסר, כי היעדים שהותקפו כללו מתחם אימונים ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור.

בנט קיים אתמול הערכת מצב באוגדת עזה, בסופה הזהיר את ראשי חמאס כי "ההתנהלות המופקרת" שלהם, כלשונו, מקרבת את ישראל ל"פעולה קטלנית" מולם: "מדינת ישראל איננה חפצה במלחמה מול חמאס בעזה, אבל יש לנו מחויבות לביטחון תושבי הדרום". בנט הוסיף, כי "אף אחד לא יהיה חסין. בפני חמאס עומדת הברירה: לבחור בחיים ובשגשוג כלכלי, או לבחור בטרור ולשלם מחיר כבד מנשוא".

נתניהו שיגר אזהרה משלו לארגוני הטרור ברצועת עזה. "לא נקבל שום תוקפנות מעזה", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "רק לפני כמה שבועות חיסלנו את המפקד הבכיר של הג'יהאד האסלאמי בעזה, ואני מציע לג'יהאד האסלאמי, וגם לחמאס, לרענן את זכרונם. אני לא אפרט את כל הפעולות ואת כל התוכניות שלנו בתקשורת, אבל אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה. המעשים שלנו חזקים מאוד, והם עדיין לא הסתיימו – בלשון המעטה".

תגיות:נפתלי בנטעוטף עזהבני גנץכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה