הרב יאשיהו פינטו

כח ברכת הנהנין ביום ט"ו בשבט

עיקר השגת האדם אל רוח הקודש, תלויה על ידי כוונת האדם וזהירות בכל ברכת הנהנין. לפי שעל ידם מתבטל כח אותם הקליפות הנאחזות במאכלים החומרים, ומתדבקים בהם באדם האוכל אותם

  • י"ד שבט התש"פ
אא

כח ברכת הנהנין, ועוד ביום ט"ו בשבט עצום ביותר. ולכן מרגישים אנו שמצווה עלינו להעלות הדברים על הכתב, למען יחקקו לזכרון עולם. 

הנה רבנו המהרח״ו זצוק״ל, כתב בשם רבו, רבנו האר״י הקדוש זצוק״ל (שער רוח הקודש דף יא ושער הגלגולים נא), כי עיקר השגת האדם אל רוח הקודש, תלויה על ידי כוונת האדם וזהירות בכל ברכת הנהנין. לפי שעל ידם מתבטל כח אותם הקליפות הנאחזות במאכלים החומרים, ומתדבקים בהם באדם האוכל אותם. ועל ידי הברכות שעליהם הנאמרות בכונה, הוא מסיר מהם הקליפות ההם, ומזכך החומר שלו ונעשה זך ומוכן לקבל קדושה, והזהירני מאוד בזה. 

ולכן ביום קדוש זה, נשתדל לקבל על עצמנו ביותר להקפיד בברכת הנהנין. אילו האדם היה יודע, כמה תיקון וכמה הצלה הוא מציל בעולם, בכח ברכות הנהנין, היה האדם מגיע לשמחה של אמת. כי תיקון הברכות הוא גדול, וזכוך הנפש עצום. 

ועוד מובא בשער המצוות (פרשת עקב) וזה לשונו, ודע כי צריך האדם להיזהר בתכלית בברכות הנהנין, כי גוף האדם נהנה מהם ומתקדש בברכות אלו. וכמ״ש ״ותורתך בתוך מעי״ (תהילים מ ט) וגורם שפע עליון באדם. 

ונקבל על עצמנו ביותר מצוה רמה זו, וה׳ יתן הטוב.

תגיות:ברכות הנהניןהרב יאשיהו פינטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה