חדשות בארץ

הציוץ והסערה: המנחה הפופולרי באל-ג'זירה תמך בישראל – וספג ביקורת חריפה

פייסל אל-קאסם, מגיש תוכנית בעלת מיליוני צפיות בעולם הערבי, טען כי "הפרויקט הישראלי" הצליח "שלא כמו הערבים הנכשלים", וספג אש רבה ברשתות החברתיות. גולש אחר אמר כי "אסור להשתמש במילה ציוני כדי לקלל" וכי במקום זאת מוטב "שנתרכז בלהגיע לקרסוליים של הציונים"

אל-קאסם (קרדיט: ויקיפדיה)אל-קאסם (קרדיט: ויקיפדיה)
אא

"כשרוצים לקלל אותך בעולם הערבי מכנים אותך ציוני, אבל הפרויקט המצליח בעולם במאה האחרונה הוא המפעל הציוני" – כך צייץ היום (ראשון) פייסל אל-קאסם, מגיש פופולרי ברשת אל ג'זירה, בחשבון הטוויטר שלו, וספג זעם רב.

בין המבקרים נמנה אחמד מוסא, מגיש בטלוויזיה המצרית, שהגיב לדבריו של אל-קאסם – יליד סוריה המחזיק באזרחות בריטית ומתגורר בקטר. "איזה מישהו בתחנה הישראלית אל ג'זירה החמיא לישראל. פייסל אל קאסם הראה לנו את הפנים האמתיות של אל ג'זירה – הם דובריה של ישראל", טען מוסא. לדבריו, אל-קאסם ברח מסוריה, בעקבות גזר דין מוות שתלוי נגדו. "הוא שייך לארגוני טרור, לתחנה ציונית. הוא ואל ג'זירה עשו לנו כאב ראש", הוסיף.

בעקבות הציוץ של אל-קסאם, מנחה תוכנית בעלת מיליוני צפיות, באתר חדשות מצרי התפרסמה הכותרת "אנחנו בהלם", ומספר רב של גולשים האשימו אותו בבגידה בעם המוסלמי. עם זאת, משתמש אחר כתב כי "אסור להשתמש במילה ציוני כדי לקלל" וכן ש"כדאי שנתרכז בלהגיע לקרסוליים של הציונים".

אל-קאסם עצמו הגיב לסערה, ובציוץ נוסף אף העמיק את הביקורת נגדו והבהיר כי "הפרויקט הישראלי" הצליח, "שלא כמו הערבים הנכשלים". לדבריו, "הרבה אנשים חושבים שאני משבח סתם את הציונים". לציוץ צורף סקר, בו נשאלו עוקביו "מי לדעתכם יותר מתקדם ודמוקרטי – ישראל או גופי השלטון הערביים?", ומתוצאותיו עלה כי 82% מהמשיבים סבורים שישראל מתעלה בכך על מדינות ערב.

תגיות:ישראלאל ג'זירהפייסל אל-קאסם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה