חדשות בארץ

חדשות השבת: הרוגים במסע ירי של חייל בתאילנד, גל גינויים לח"כ הנדל

פלסטיני שיידה בקבוק תבערה לעבר כוחות צה"ל - נורה ונהרג, נלכד המחבל שיידה בקבוק תבערה על פניו של קצין מג"ב בתחילת השבוע, אזרח אמריקני מת מהידבקות בנגיף בסין, הרוגים במסע ירי של חייל תאילנדי, וגינויים נרחבים לדבריו של ח"כ יועז הנדל נגד הערבים והמזרחיים

אא

ההסלמה בשטחים: פלסטיני רביעי נהרג בעימותים מול הצבא. צעיר פלסטיני כבן 19 נהרג אתמול (שישי) מאש צה"ל באזור הכפר קפין שליד טול כרם, במהלך עימותים עם כוחות הצבא. לפי משרד הבריאות הפלסטיני,  ההרוג, בדר נדאל נאפלה, נפגע מקליע שחדר לעורק הראשי. מהצבא נמסר כי הצעיר נהרג לאחר שהשליך בקבוק תבערה לעבר החיילים. נאפלה הוא ההרוג הרביעי בצד הפלסטיני, מאז חלה הסלמה ביטחונית בגדה המערבית ובעזה.

בצה"ל ובמשטרה אמרו עוד כי שתי לוחמות משמר הגבול וחיילת נפצעו באורח קל בפניהן בעימותים ההמוניים סמוך לכפר עזון, הסמוך לקליקיליה. לפי הצבא, התקיימו עימותים בשבעה מוקדים בגדה המערבית, כשההפגנות הנרחבות ביותר התרחשו בעזון ובקפין.

במקביל, הערב הותר לפרסום כי בתום מצוד בן 6 ימים, כוחות הביטחון עצרו את המחבל שהשליך את בקבוק התבערה על קצין מג"ב, שכמעט הביא להתלקחותו. עוד נמסר כי הפלסטינים מיידים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות, שמגיבים באמצעים לפיזור הפגנות. בארגון הסהר האדום דיווחו כי בעימותים מול כוחות הביטחון נפגעו שמונה פלסטינים בשל ירי חי באורח קל עד בינוני, ופונו לבית החולים בקלקיליה. שני מפגינים נוספים נפצעו מכדורי גומי.

התפשטות הקורונה: קורבן אמריקני ראשון. אזרח ארצות הברית מת הלילה מהידבקות מנגיף הקורונה. הגבר, כבן 60, מת בבית החולים בעיר ווהאן, בה התפרץ הנגיף. לפי הנתונים הרשמיים, עד כה מתו מהווירוס 725 בני אדם, כאשר הרוב המוחלט מהם הם ממחוז חוביי – מוקד ההתפרצות, ואילו מחוץ למחוז מתו 25 בני אדם בלבד. ברחבי העולם זוהו כ-35 אלף מקרי הידבקות – רובם המובהק מסין. לעומת זאת, כ-2,300 בני אדם החלימו מהנגיף.

תאילנד: 20 הרוגים במסע ירי של חייל בקניון. חייל תאילנדי פתח היום במסע ירי שהביא לקטילתם של לפחות 20 בני אדם, ולפציעתם של 21 אחרים, ליד קניון בעיר נאקון ראטצ'אסימה, שבצפון מזרח המדינה. משרד ההגנה בתאילנד הודיע כי כוחות הביטחון פרצו לקניון שבו הוא התבצר, ומאות בני אדם שהתבצרו בו נמלטו.

החייל העלה את מסע הירי לרשתות החברתיות והעביר את המתרחש בשידור חי, עד לחסימת חשבונו בידי הרשויות. משרד ההגנה פרסם את זהותו של המפגע, ג'קרפנט טומה. לדברי המשרד, כוחות המשטרה ויחידות צבא הטילו סגר על אזור הקניון. מוקדם יותר כתב החייל בחשבון הפייסבוק שלו כי "מוות הוא בלתי נמנע לכולם".

הריאיון והסערה: שורת גינויים לדבריו של ח"כ הנדל. במחנה השמאל תקפו בחריפות את חבר הכנסת יועז הנדל מכחול לבן, בעקבות דבריו לעיתון 'הארץ', בו טען כי "הגיעו לפה אנשים מכל מיני מדינות, חלקם הגיעו עם מנטליות של קונצרט בווינה וחלקם הגיעו עם מנטליות של דרבוקות". חברו למפלגה, עופר שלח, אמר היום כי דבריו של הנדל "הם התבטאות אומללה, שטוב היה לולא נאמרה ואינה משקפת בדבר את רוחה של כחול לבן".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) גינתה גם היא את הדברים: "בעוד אנחנו עובדים עבור ממשלת שמאל בראשות גנץ, יש בכחול לבן סוסים טרויאנים שהמטרה שלהם היא למנוע ממשלה כזו. את הקולות הגזענים של הנדל שמענו השבוע, האנשים האלה מנסים למנוע את חילופי השלטון בישראל".

ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, דחה את דבריו של הנדל, אותו כינה "גזען לבן נגד ערבים ומזרחים כאחד". לדבריו, "הנדל הוא לא טרזן, הנדל הוא הג'ונגל. אני מת על פיירוז ועל הדרבוקה בשירי אום כולתום, וקרוב לוודאי שהנדל מאזין לווגנר בכל פעם שמגף הכיבוש דורס את הפלסטינים נטולי זכויות האדם, בגלל אותה תרבות מערבית המעודדות התנחלויות, נישול וסיפוח. אני בז להשקפת העולם שלו ושל חלק מחבריו המאמינים בעליונות היהודים". את הדברים אמר בכנס בחירות שנערך היום בשפרעם.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) צפוי להיות קר מהרגיל לעונה. הגשמים ייחלשו אך ירדו מידי פעם מהצפון ועד הנגב. שלג קל ירד בחרמון, ובהרי הצפון ובפסגות הרי המרכז כולל ירושלים. קיים חשש לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה, ים המלח ובבקעת הירדן.

ביום שני יוסיפו לרדת גשמים לפרקים מהצפון ועד לנגב ועדיין יהיה קר מהרגיל. שלג קל ירד בחרמון, ובהרי הצפון ובפסגות הרי המרכז. קיים חשש לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה, ים המלח ובבקעת הירדן.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד מעונן ותחול עלייה קלה בטמפרטורות. משעות הצהריים יירדו גשמים לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה.

מידות החום החזויות היום והלילה: קריית שמונה 5-12, קצרין 3-9, צפת 1-6, טבריה 8-16, נצרת 3-9, חיפה 9-15, תל אביב 10-15, ירושלים 3-7, אשקלון 10-15, עין גדי 14-19, באר שבע 8-13, ערד 4-10, מצפה רמון 3-9, אילת 11-19.

תגיות:יועז הנדלפלסטיניםתאילנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה