חדשות בארץ

מנדלבליט מתנגד להקמת ועדה לבדיקת מח"ש, "מחשש לשיקולי בחירות"

לפי מנדלבליט, עצם הקמת הוועדה "תציב את הממשלה הבאה בפני עובדה מוגמרת" וכן אינה הולמת את "עקרונות האיפוק והריסון". עם זאת, היועץ הדגיש כי אין בהתנגדותו להקמתה של הוועדה לבדיקת מח"ש משום הבעת עמדה על תקינותה של המחלקה

אוחנה ומנדלבליט (צילום: פלאש 90)אוחנה ומנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שב הערב (חמישי) על התנגדותו להקמת ועדה לבחינת התנהלות המחלקה לחקירות שוטרים, זאת, יממה לאחר ששר המשפטים אמיר אוחנה הכריז על הקמתה. במכתב ששיגר ללשכתו של אוחנה, מנדלבליט הבהיר כי ישנה מניעה משפטית להקמתה של ועדה ממשלתית בעת הזו, נוכח "החשש לשיקולי בחירות וחשש לכבילת שיקול דעת הממשלה הבאה".

לפי מנדלבליט, עצם הקמת הוועדה "תציב את הממשלה הבאה בפני עובדה מוגמרת" וכן אינה הולמת את "עקרונות האיפוק והריסון". לדבריו, "לא הוצגו דחיפות או כורח בקידום ההחלטה בעיתוי הנוכחי על ידי ממשלה הפועלת מכוח עיקרון הרציפות". עם זאת, היועץ הדגיש כי אין בהתנגדותו להקמתה של הוועדה לבדיקת מח"ש משום הבעת עמדה על תקינותה של המחלקה.

מח"ש (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)מח"ש (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)

כבר ביולי הודיע אוחנה על הקמת ועדת לבחינת מח"ש, אולם בשל התנגדות מנדלבליט, שטען כי אין בסמכותה של ממשלת מעבר להחליט על צעדים משמעותיים אלה, היא נדחתה. לפי גורמים במערכת המשפט, החלטתו של היועץ נבעה מהחשש כי אנשיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שזועמים על הגשת שלושה כתבי אישום נגדו, ינצלו את הפתח שנפתח וידרשו גם את הקמתה של ועדת חקירה לבחינת התנהלות הפרקליטות בכלל, ככלי ניגוח נגד מערכות המשפט ואכיפת החוק.

אוחנה אמר אתמול כי הקמת הוועדה היא "צעד חשוב לחיזוק אמון הציבור במערכת המשפט, משימה קריטית מעין כמותה עליה דיברתי רבות מיום כניסתי לתפקיד", והודיע כי יביא את המהלך לאישור הממשלה בישיבתה ביום ראשון. בראש הוועדה יעמוד השופט בדימוס הרן פיינשטיין, ויהיו חברים בה הפרופסור רינת קיטאי-סנג'רו והפרופסור אבי דיסקין. "בעיית האמון במח"ש זקוקה לבדיקה יסודית שרק ועדת בדיקה ממשלתית חיצונית, עצמאית ובלתי תלויה, תוכל להביא לידי ריפוי בקרב אוכלוסיות רבות בחברה הישראלית ותוביל לחיזוק אמון הציבור במערכת", מסר אוחנה.

"עלתה טענה מהגורמים המשפטיים הבכירים, לפיה בתקופת הבחירות יש בעייתיות בהקמת ועדת בדיקה שכזו, שהיא אירוע נדיר בתולדות המדינה", הוסיף אוחנה בהודעה מצולמת בחשבון הפייסבוק שלו. "חשבתי שלא יהיה נכון שהקמת הוועדה תתפרש בטעות כניסיון להשפיע על ההחלטות בעניין סלומון טקה ז"ל, ועל כן נמנעתי מלהביא אז את הוועדה לאישור הממשלה. בשיחות רבות שהיו לי עם יוצאי אתיופיה, ראשי ארגונים ואחרים, הודעתי כי הכוונה על הקמת ועדת הבדיקה עודנה שרירה וקיימת. כך גם בשיחות שהיו לי עם חה"כ גדי יברקן, לפני ואחרי שחזר לתנועת הליכוד".

תגיות:אביחי מנדלבליטאמיר אוחנהמח"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה