חדשות בארץ

מ"מ פרקליט המדינה הנכנס: "הגיעה העת לפעול ברגישות ובממלכתיות"

לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה על הסרת התנגדותו למינויו של אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, פנה היום אלדד לכלל חברי הפרקליטות וטען כי הסכים לבקשתו של אוחנה "מתוך אחריות, דאגה ואמונה במערכת אכיפת החוק היקרה לכולנו מאוד"

אלדדאלדד
אא

לראשונה מאז מונה לתפקידו, ממלא מקום פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, שיגר היום (חמישי) הודעה לכלל הפרקליטים. לצד הבטחה כי יפעל "ברגישות" ו"בממלכתיות", אלדד התעלם מהביקורת הנוקבת שמתח עליו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, על שהסכים לבקשתו של שר המשפטים אמיר אוחנה להתמנות לתפקיד, חרף התנגדותו של מנדלבליט לאשר את מועמדותו.

במכתב ציין אלדד את החלטתו של אוחנה ביום ראשון למנותו לשלושה חודשים לתפקיד פרקליט המדינה הזמני, והוסיף כי הוא רואה במשרה זו "שליחות ציבורית אמיתית, במיוחד בתקופה רגישה ומאתגרת זו" וכי הוא הסכים להתמנות לכך "מתוך אחריות, דאגה ואמונה במערכת אכיפת החוק היקרה לכולנו מאוד".

אוחנה ומנדלבליט (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)אוחנה ומנדלבליט (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)

עוד אמר מ"מ פרקליט המדינה כי "בשלושת העשורים האחרונים בפרקליטות כיהנתי במגוון תפקידים בתחום הפלילי, האזרחי והמינהלי. לשמחתי, נפלה בחלקי הזכות לעסוק במגוון תחומים אלה. כמי שהיה חלק בשבע השנים האחרונות בסגל הבכיר של הנהלת הפרקליטות, אני ער לאתגרים המורכבים שעומדים בפנינו כעת, ואני סמוך ובטוח שבעבודה משותפת ומאומצת נצלח גם אותם.

"הגיעה העת לפעול ברגישות, במקצועיות ובממלכתיות, והכול למען חיזוק שלטון החוק ואמון הציבור במערכת, כפי שמתחייב מכולנו בתקופה רגישה זו. אני מתחייב לפעול כך, כפי שפעלתי בכל תפקידיי ושנותיי כמשרת ציבור, כשטובת הפרקליטות, חיזוקה ומעמדה הציבורי והעצמאי היו תמיד נר לרגליי", חתם אלדד את מכתבו.

אתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא מסיר את התנגדותו להחלטת שר המשפטים למנות את דן אלדד לממלא מקום פרקליט המדינה, "לא בלי היסוס". במכתב ששיגר להנהלת פרקליטות המדינה, שאלדד נמנה בין חבריה, הסביר היועץ כי במצב הדברים הנוכחי, "לעת הזאת" אין בכוונתו לעמוד על התנגדותו למינויו לתפקיד.

בדבריו ציין מנדלבליט את החלטתו של אוחנה לסטות מעמדתו שלו לגבי מועמד ראוי לפרקליט מדינה זמני, ובמקום זאת בחר שר המשפטים "למנות דווקא מועמד שהסברתי לו בפירוט כי אינו מתאים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, ואשר אף על פי כן הסכים לקבל על עצמו את המינוי". במכתב ביקר היועץ את אלדד, ש"שגה בכך שהסכים בנסיבות הקיימות לקבל על עצמו את התפקיד. צר לי כי בחר לפעול כפי כפעל".

תגיות:דן אלדדפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה