חדשות בעולם

דאגה: האם נגיף הקורונה מועבר לעוברים ברחם אמם?

רופאים בעיר הסינית וואהן, בה התפרץ נגיף הקורונה הקטלני, דיווחו כי תינוק נדבק בקורונה עם לידתו, לאחר שככל הנראה הנגיף הועבר אליו מאמו החולה עוד בהיותו ברחם. ביממה האחרונה נוספו 65 בני אדם לרשימת קורבנות הקורונה בסין

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

רופאים בעיר הסינית ווהאן, בה התפרץ נגיף הקורונה, אמרו היום (רביעי) כי בדיקות שנעשו לתינוק שנולד אתמול אימתו כי הוא נדבק בווירוס הקטלני. הרופאים הביעו את חששם, כי אמו של התינוק, החולה בקורונה, העבירה את הנגיף לבנה עוד בהיותו ברחם. התינוק והאם נשלחו לבידוד.

הרשויות בסין ממשיכות במאמצים לבלום את התפשטות הנגיף, שגבה עד כה את חייהם של 490 בני אדם ברחבי המדינה, רובם במחוז חוביי. ביממה האחרונה נוספו 65 בני אדם לקורבנות הנגיף בסין, ומספר הנדבקים זינק ליותר מ- 24,000. מצבם של כ- 3,200 חולים מוגדר קשה. 

נשיא סין, שי ג'ינפינג, אמר היום כי ארצו נמצאת כעת "בשלב קריטי" של המאמצים לבלום את הקורונה. הוא טען כי ארצו "בטוחה ביכולתה לנצח את הנגיף", והבהיר כי על הרשויות הממשלתיות למסור באופן מדויק את הנתונים שברשותן על התחלואה מהנגיף, זאת כדי לבלום את גל השמועות המופצות בקשר אליו.

מחוץ לסין, דווח עד כה על שני מקרי מוות מהקורונה – בפיליפינים ובהונג קונג. על פי הנתונים שמסרה סוכנות הידיעות רויטרס, הנגיף התפשט מסין ל- 27 מדינות, בהן אומתו קרוב ל- 230 מקרי הידבקות.

סוכנות הידיעות הממשלתית של סין, שינחואה, דיווחה כי מדענים החלו לעבוד על פיתוח רובוט שיוכל להחליף אחיות בביצוע משטחי גרון, המהווים חלק מהבדיקות המבוצעות לאנשים כדי לוודא אם נדבקו בקורונה. עריכת הבדיקה עלולה לסכן את האחות המבצעת בהידבקות, כך שהחלפתה על ידי רובוט תסייע בריסון התפשטות הנגיף. המיזם, שהחל בשבוע שעבר, נעשה בשותפות של מפעל הרובוטים הגדול של סין, Siasun, והמכון לאוטומציה באקדמיה למדעים של סין בעיר שן-יאנג.

כ- 3,700 בני אדם, הנמצאים על סיפונה של ספינת הנופש "דיימונד פרינסס", הוכנסו הלילה להסגר מול חופי יפן. רשויות הבריאות היפניות החלו בבדיקת הנוסעים ואנשי הצוות, לאחר שהתברר כי גבר בן 80 מהונג קונג, ששהה על הספינה בחודש שעבר, נדבק בקורונה. עד כה אובחנו 10 בני אדם על הספינה כחולים בקורונה. הם הועברו לבידוד בבתי חולים ביפן, והרופאים ממשיכים בבדיקות.

בין נוסעי הספינה נמצאים כ- 15 ישראלים. ממשרד החוץ נמסר, כי ממידע שהתקבל ממשרד החוץ היפני עולה כי הנוסעים יישארו בבידוד על הספינה במשך 14 יום. צוות של הרשויות היפניות נמצא על הספינה, ונפגש עם כל אחד מהנוסעים במטרה לספק מזון, תרופות וכל טיפול נחוץ אחר. "אנו עומדים בקשר עם הרשויות ועם המשפחות, ועוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות. חשוב לציין, כי בשלב זה הישראלים אינם בין החשודים בהידבקות בנגיף", אמרו במשרד החוץ.

ספינת נופש נוספת, ועליה כ- 1,800 איש, נבדקת בכניסה להונג קונג, לאחר שכמה בני אדם חשו ברע ודיווחו כי הם סובלים מתסמינים הדומים לתסמיני הקורונה. אתמול התברר, כי על הספינה שהו לאחרונה שלושה בני אדם שאומתו בהמשך כחולי קורונה

בתוך כך, שירותי הדם של מד"א הודיעו על נקיטת אמצעי זהירות מוגברים על מנת למנוע סיכון להידבקות בנגיף הקורונה. "על אף שלא ידוע שנגיף הקורונה עובר בעירויי דם, החלטנו לנקוט במשנה זהירות, כדי לשמור על בטיחותם של מקבלי הדם בישראל", הסבירה פרופ' אילת שנער, מנהלת שירותי הדם של מד"א. היא הוסיפה כי "מי שהיה בסין, חייבים לעבור לפחות 28 יום מאז שעזב את המדינה כדי שיוכל לתרום דם. גם במקרה של אדם שהיה במגע עם חולה בווירוס הקורונה, או כזה שהחלים בעצמו מהווירוס, צריכים לחלוף 28 ימים לכל הפחות על מנת שיוכל להגיע ולתרום דם".

תגיות:סיןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה