סיפורים אישיים

בשיא הייאוש, קיבלתי שיחת טלפון, ושמעתי את אחי צועק: "אתה לא תאמין מה הולך כאן"

"אם אתה באמת רוצה ישועה, תתחיל ללמוד את פרשת השבוע עם פירושו של האור החיים הקדוש", אמר לי. "עזוב", אמרתי לו. "אני לא בנוי לזה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אני עובד כעצמאי בתחום המשלוחים, עבודה לא קלה בכלל", במילים אלו נפתח הסיפור האישי שפורסם ב'מקבץ סיפורי ניסים - ובחרת בחיים'. "לפני כשנה לקחתי לידי כמה קווי חלוקה תחת קבלן משלוחים. תנאי החוזה היו באמת טובים. שכרתי כמה משאיות קירור לצורך כך וקלטתי כמה נהגים, ובסייעתא דשמיא 'יצאתי לדרך'.

"קיוויתי שהכל ילך כשורה, אך טעיתי ובגדול. כבר בחודש השני החלו הבעיות, והקבלן עיכב את התשלום. הוא הבטיח לי שתוך כמה ימים יעביר את הסכום, שעמד על 70,000 ₪ בערך. אני מבחינתי רציתי להפסיק מיידית את החוזה, אך הקבלן ביקש ולחץ, והסכמתי.

"נכנסו לחודש השלישי, כשבינתיים אני משלם משכורות לעובדים, דלק לכל משאיות הקירור, תשלומים חודשיים למע"מ ולמס הכנסה. עברו שלושה חודשים וחצי, ואני עומד על חובות של 170,000 ₪. מכאן הדרך למדרון היתה קלה מאוד. החוב תפח והעמיק.

"אחי היקר ניסה לעזור ולקחת עבורי הלוואת משכנתא של 120,000 ₪, אך גם ההלוואה הזו נתקעה ולא התקדמה.

"דווקא כשהגעתי לייאוש מוחלט ולא ידעתי לאן לפנות, פגשתי את אחד מידידיי, תלמיד חכם גדול. סיפרתי לו על הקושי שלי, והוא עודד אותי וחיזק אותי באמונה בדבר החשיבות של לימוד התורה. 'אם אתה באמת רוצה ישועה, תתחיל ללמוד את פרשת השבוע עם פירושו של האור החיים הקדוש', אמר לי. 'עזוב', אמרתי לו. 'אני לא בנוי לזה'...

"עבר כחודש. הייתי בשבת בירושלים עם אחי ועם אותו ידיד תלמיד חכם, ומיד בצאת השבת נסענו לציונו של האור החיים הקדוש בהר הזיתים. שם, בציון, אמר התלמיד חכם פירוש מדבריו של האור החיים, כיוון שמי שגורם ששפתותיו של הצדיק יהיו דובבות בקבר ע"י שלומד את תורתו, הצדיק משיב לו טובה.

"רגשותיי גאו. רכנתי על הציון, ואמרתי במילים שאני מקבל על עצמי ללמוד בלי נדר את פירושו של האור החיים על פרשת השבוע מדי יום שישי, עם ידידי התלמיד חכם, ואני מתחנן לקדוש ברוך הוא שאזכה לישועה בזכות כך", ממשיך הסיפור המרגש.

"למחרת, יום ראשון, אני מקבל טלפון מאחי. אני מרים, ושומע אותו צועק: 'אתה לא תאמין, אני פה בבנק בעניין אחר, ניגשתי לאחד הפקידים של המשכנתאות ושאלתי איפה הפקיד שדרכו הגשתי את הבקשה, והוא אומר לי: 'בחופש'. 'חבל', אמרתי לו. 'למה?', הוא שאל, וסיפרתי לו שבקשת המשכנתא לא אושרה. עמדתי ללכת, אך הפקיד התורן ביקש מספר תעודת זהות. אחרי כמה דקות, אמר לי הפקיד בפשטות: 'לא חזרו אליך עם תשובה, כי רק היום אישרו לך את הבקשה'...

"אתה מבין?!", קרא אחי בהתרגשות. "רק התחייבת ללמוד את תורתו, ותיכף קיבלת איתות לטובה".

"מה שמדהים הוא", ממשיך המספר, "שכל תהליך המשכנתא פשוט התקדם לפי קצב הלימוד שלי: באחד מימי שישי החברותא שלי היה בחו"ל, והוא חשב שיהיה לי קשה ללמוד לבד, אך אני לא וויתרתי. ולמדתי. וביום ראשון התקשר אליי אחי והודיע שהוא מעביר לי חצי מהסכום, ובעוד שבועיים את החצי הנוסף".

"אבל הדבר החשוב ביותר זו המתנה שקיבלתי. לימוד פירושו של ה'אור החיים' הקדוש", מסתיים הסיפור המרגש, "ומשהו נוסף: אותו קבלן שילם בסוף, אמנם אחרי שנה, אבל עד השקל האחרון. משתלם ללמוד 'אור החיים', תאמינו לי".

רבי חיים בן עטר, המכונה ה'אור החיים' על שם פירושו לתורה, נולד במרוקו ועלה לירושלים. נפטר בגיל 47, פחות משנה לאחר שעלה לירושלים, ונקבר בהר הזיתים. ידועים דבריו של ה'הבעל שם טוב' שאמר כי ה'אור החיים' הוא ניצוץ מנשמתו של משיח. 

הרב יצחק בצרי מצייר קווים לדמותו של ה'אור החיים' הקדוש:

לחצו כאן וקראו על הסגולות הטמונות בלימוד פירושו של ה'אור החיים' על התורה

ללימוד פירוש אור החיים על התורה, לחצו כאן. לא תתחרטו, בהבטחה

לרכישת הפירוש המופלא, היכנסו לכאן.

תגיות:אור החייםלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה