חדשות בארץ

לאחר חידוש היחסים: משלחת רשמית ראשונה של משרד החוץ בבוליביה

משלחת רשמית ראשונה של משרד החוץ הגיעה לבוליביה, ונועדה עם ראשי הממשל. חברי המשלחת סיכמו על שיתוף פעולה בין המדינות בתחומים שונים. שר החוץ ישראל כץ: "חידוש היחסים עם בוליביה יתרום לחיזוק יחסי החוץ של מדינת ישראל ומעמדה בעולם"

בוליביה, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)בוליביה, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)
אא

משלחת רשמית ראשונה של משרד החוץ הגיעה לבוליביה, לשיחות עם בכירי הממשל בעקבות חידוש היחסים בין המדינות בחודש נובמבר האחרון. חברי המשלחת נפגשו היום בלה פאז הבירה עם נשיאת בוליביה, שרת החוץ ובכירים נוספים, וסיכמו על שיתוף פעולה בין המדינות בתחומים השונים ועל מתן הקלות לצעירים הישראלים המבקרים שם.

שר החוץ ישראל כץ בירך על ביקורה של המשלחת ועל שיתופי הפעולה שסוכמו במהלכו: "חידוש היחסים עם בוליביה יתרום לחיזוק יחסי החוץ של מדינת ישראל ומעמדה בעולם. משרד החוץ ימשיך לפעול כדי לחזק את הקשרים עם אמריקה הלטינית, כפי שעשה בחידוש היחסים עם בוליביה, העברת שגרירות גואטמלה ומשרדי הסחר של הונדורס וברזיל לירושלים והכרת ארגנטינה, קולומביה, פרגוואי, גואטמלה והונדורס בחיזבאללה כארגון טרור".

כזכור, בתחילת 2009, במהלך מבצע "עופרת יצוקה", הודיע נשיא בוליביה דאז, אבו מוראלס, על ניתוק היחסים עם ישראל. מוראלס תקף לא אחת את ישראל, ואף כינה אותה "מדינת טרור". בעקבות המחאה שפרצה בבוליביה, עקב טענות של האופוזיציה לזיופים בבחירות לנשיאות, נאלץ מוראלס להתפטר לפני כשלושה חודשים מתפקידו – עובדה שאפשרה את המהלך להבשלת היחסים עם ישראל.

תגיות:ישראל כץבוליביה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה