חדשות בארץ

גרימת מוות ברשלנות: הוגש כתב אישום נגד השוטר שירה בסלומון טקה

בתום שימוע שנערך לקצין המשטרה שירה למוות בצעיר בן העדה האתיופית, הגישה המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום נגדו בעבירה של גרימת מוות ברשלנות. פרקליטו של הנאשם, עו"ד יאיר נדשי: "טעות מרה שתתברר בבית המשפט"

הדלקת נרות לזכרו של סלומון טקה, 3 ביולי 2019 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הדלקת נרות לזכרו של סלומון טקה, 3 ביולי 2019 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד קצין המשטרה, שירה למוות בסלומון טקה ז"ל. ההחלטה התקבלה בתום השימוע שנערך לקצין, בו נדחו טענותיו. העונש המירבי על העבירה בה הוא מואשם הינו שלוש שנות מאסר.

התקרית הטרגית בה מצא טקה את מותו התרחשה ב- 30 ביוני 2019, בפארק ציבורי בקריית חיים. מחקירת מח"ש עלה, כי הקצין – ששהה במקום יחד עם בני משפחתו ולא היה בתפקיד – התערב בריב שהתגלע בין צעירים וניסה להפריד ביניהם. הצעירים הגיבו באיומים כלפיו, והשוטר החליט לנתק מגע. אלא שהצעירים המשיכו ללכת אחריו, ובשלב מסוים השליכו לעברו אבנים, ששתיים מהן פגעו בו וגרמו לפציעתו.

ממצאים בליסטיים ואחרים שהופקו מהזירה העלו, כי השוטר ירה ירייה בודדת לעבר הקרקע; הקליע פגע באספלט, סמוך לרגליו של טקה. כתוצאה מהפגיעה במשטח האספלט הקשיח, התפצל הקליע. ליבתו ניתזה, חדרה לגופו של טקה, וגרמה לפציעה הקטלנית. בחקירתו טען הקצין, כי חש בסכנת חיים לו ולמשפחתו, ולכן שלף את אקדחו כדי להרתיע את הצעירים. הוא פתח לבסוף בירי, שלדבריו בוצע מתוך הגנה עצמית ולא נועד לפגוע בטקה.

המחשת זירת הירי (קרדיט סרטון: משרד המשפטים)

על פי כתב האישום, קצין המשטרה גרם ברשלנות למותו של הצעיר בן העדה האתיופית, כאשר בניגוד לפקודות המשטרה ונהליה, הוא ביצע את הירי לעבר האספלט "ולא הסתפק, לכל היותר, בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד". במח"ש מסרו, כי ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה "לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע והטענות שנשמעו בהליך השימוע בעניינים אלה ואחרים".

עוד צוין, כי "בהחלטה נלקחה בחשבון העובדה שהנאשם היה במקום עם בני משפחתו, הותקף באבנים על ידי המנוח ונערים אחרים ואף נפצע באירוע, בטרם השתמש באקדחו. אך במכלול הנסיבות נמצא, כאמור, כי יש מקום להעמידו לדין".

פרקליטו של קצין המשטרה, עורך הדין יאיר נדשי, מסר בתגובה כי הגשת כתב האישום הינה "טעות מרה שתתברר בבית המשפט". הוא הוסיף, כי "כפי שטענו מלכתחילה, השוטר פעל באופן ראוי ואמיץ עת ניגש לעזרת קטין שנסחט על ידי המנוח וחבריו, ונאלץ להגן על חייו וחיי בני משפחתו לאחר שהותקף בברוטליות על ידי המנוח וחבריו".

כזכור, מותו של טקה הביא לגל של הפגנות ומחאות מצד בני הקהילה האתיופית ברחבי הארץ, שגלשו לאלימות פיזית תוך השחתת רכוש ופגיעה בשוטרים ובאזרחים. בנובמבר 2019 הודיעה מח"ש לבני משפחתו של טקה ולעורכי דינם, כי בכוונתה להאשים את הקצין היורה בגרימת מוות ברשלנות, בכפוף לשימוע. מחוץ למשרד המשפטים, מחו מספר פעילים בני הקהילה האתיופית על ההחלטה שלא לכלול בכתב האישום עבירת הריגה.

תגיות:כתב אישוםמח"שסלומון טקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה