חדשות בארץ

סבב מינויים במשטרה: מפקדים חדשים ללהב 433 ולאגף החקירות

לפי הודעת המשטרה, ניצב יגאל בן שלום, שעמד עד כה בראשות יחידת להב 433, יקודם לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין. את מקומו של בן שלום בראשות להב יתפוס תת-ניצב מוטי לוי, שכיהן כסגן ראש אגף החקירות והמודיעין, והוא יעלה לדרגת ניצב. מ"מ המפכ"ל הודיע: "בכוונתי להשלים את סבב השיבוצים במשטרת ישראל"

ראש אגף החקירות החדש, יגאל בן שלום (צילום: דוברות המשטרה)ראש אגף החקירות החדש, יגאל בן שלום (צילום: דוברות המשטרה)
אא

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הודיע היום (שני) על סבב מינויים בצמרת המשטרה. לפי הודעת הארגון, ניצב יגאל בן שלום, שעמד עד כה בראשות יחידת להב 433, יקודם לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין. את מקומו של בן שלום יתפוס תת-ניצב מוטי לוי, שכיהן כסגן ראש אגף החקירות והמודיעין, והוא יעלה לדרגת ניצב. בנוסף, לתפקיד ראש אגף התנועה ימונה תת-ניצב אלון אריה, שמשמש כראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים, שיקודם גם הוא לדרגת ניצב.

בהודעת השר ארדן נאמר כי הקצינים שקודמו הינם "מוכשרים וראויים לתפקידי מפתח במשטרת ישראל". לדבריו, "הבהרתי לקצינים בראיונות את הדגש שעליהם לתת לנושאים שנמצאים במרכז המדיניות שקבעתי: המלחמה בפשיעה בחברה הערבית, מאבק בתופעת האלימות במשפחה ואכיפה נחושה כנגד עברייני תנועה סדרתיים ובריונות הכביש. אני מאחל לקצינים הצלחה בתפקידם".

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, מסר: "משטרת ישראל היא גוף עוצמתי המורכב מהון אנושי איכותי. לתפקידים משמעותיים אלו נבחרו קצינים מצוינים וראויים. בכוונתי להשלים את סבב השיבוצים במשטרת ישראל. סבב מינויים זה הוא המשכו של תהליך משמעותי וחשוב אל מול אתגרים רבים המונחים לפתחה של המשטרה בתקופה הקרובה. מאחל הצלחה רבה לקצינים".

ממלא מקום המפכ''ל, ניצב כהן (צילום: פלאש 90)ממלא מקום המפכ''ל, ניצב כהן (צילום: פלאש 90)

בחודש שעבר הודיע ראש אגף החקירות, ניצב גדי סיסו, על סיום תפקידו לאחר 35 שנים במשטרה, יממה אחרי שניצב אבי אדרי, ראש אגף התנועה, הודיע גם הוא על פרישה מהארגון. בהודעה ששלח לממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, הודיע סיסו כי קיבל את ההחלטה לפרוש לאחר "התחבטות לא קלה באשר לעתידי המקצועי", ומתוך רצון "לעשות לביתי".

פרישתם של שני הנציבים באה ברקע החלטתו של השר לביטחון הפנים  שלא למנות מפכ"ל עד לאחר הבחירות, ובמקביל להאריך באופן זמני את כהונתו של ממלא מקום המפכ"ל הנוכחי כהן. בד בבד, ארדן אישר לכהן לצאת בסבב מינויים נרחב בצמרת הארגון, זאת, לאחר שכהן נמנע כל העת מלבצע זאת בשל האפשרות כי השר ימנה מפכ"ל בתקן קבוע. הודעת השניים באה במהלך השיחות שקיים מ"מ המפכ"ל עם צמרת המשטרה במסגרת ההיערכות לסבב המינויים. "ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן השלים את סבב השיחות עם ניצבי המשטרה, אותן ערך בימים האחרונים. במסגרת השיחות הביע בפני מ"מ המפכ"ל ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב סיסו, את רצונו לסיים את תפקידו בתום קדנציה ולפרוש מהארגון עם סיום תפקידו", נאמר בהודעת המשטרה. סיסו מונה בפברואר 2017 לראש אגף חקירות ומודיעין ואף הועלה לדרגת ניצב, אחרי שהיה לקצין המשטרה הראשון שמונה לתפקיד הבכיר למרות שהוא לא ניצב.

תגיות:משטרת ישראללהב 433גלעד ארדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה