חדשות בארץ

מפקד כוח קודס האיראני לחמאס ולג’יהאד האסלאמי: "עסקת המאה נידונה לכישלון"

איסמאעיל קאאני, שמונה למפקד כוח קודס בעקבות חיסולו של קאסם סולימאני, שוחח בטלפון עם מנהיגי החמאס והג'יהאד האסלאמי, והביע בפניהם את תמיכת איראן במאבק הפלסטיני נגד תוכנית המאה. הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי הצטרף לליגה הערבית, והודיע כי הוא דוחה את תוכנית השלום של הבית הלבן

איסמאעיל הנייה, תמונת ארכיון (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)איסמאעיל הנייה, תמונת ארכיון (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)
אא

מפקדו החדש של כוח קודס האיראני, איסמאעיל קאאני, שוחח אמש (ראשון) בטלפון עם מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי, ודן עמם בתוכנית השלום האמריקנית. כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים". בשיחות שקיים בנפרד עם איסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, וזיאד נחאלה, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, הדגיש קאאני את תמיכתה המוחלטת של איראן בפלסטינים ובמאבקם נגד עסקת המאה.

קאאני – שנכנס לתפקידו לאחר חיסולו של קאסם סולימאני על ידי ארצות הברית – ציין, כי ארצו מוכנה לשתף פעולה עם העם הפלסטיני וכוחות ההתנגדות שלו בעמידה נגד "המזימה האמריקנית החדשה", כלשונו: "עסקת המאה המבישה נולדה ללא רוח חיים, וכמו מזימות פשרה קודמות היא נידונה לכישלון. האמריקנים רק מבקשים לרצות את הפושעים הציוניים, ולשם כך לא יהססו לבצע כל פשע או בגידה".

מאז פרסומה של עסקת המאה בשבוע שעבר, השמיעו בכירי המשטר האיראני התבטאויות גינוי רבות נגדה. מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר כי "המדיניות האמריקנית השטנית והמרושעת בנוגע לפלסטין, המכונה כביכול 'עסקת המאה', לעולם לא תשא פירות. האומה הפלסטינית והאומות המוסלמיות בהחלט יעמדו מולם, ולא יאפשרו את מימושה". נשיא איראן, חסן רוחאני, כתב בטוויטר כי מדובר ב"תוכנית הבזויה ביותר של המאה", והוסיף: "מספיק עם הניסיונות המטופשים הללו". שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כתב כי "'החזון לשלום' כביכול הוא בפשטות פרויקט החלומות של יזם נדל"ן פושט רגל". הוא הצהיר, כי התוכנית היא "סיוט עבור האזור והעולם", והביע תקווה כי היא תהווה "קריאת השכמה למוסלמים".

בתוך כך, הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי הודיע היום כי הוא דוחה את תוכנית השלום של הבית הלבן. בתום כינוס, שנערך בעיר ג'דה שבסעודיה, פורסמה הודעת סיכום, בה קרא הארגון ל- 57 המדינות החברות בו ש"לא ליטול חלק בתוכנית או לשתף פעולה עם הממשל האמריקני ביישומה בכל צורה שהיא".

הודעת הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי הצטרפה להחלטת הליגה הערבית בשבת לדחות את התוכנית האמריקנית. בתום ישיבת חירום שערכו שרי החוץ של הליגה בקאהיר, פורסמה הצהרת סיכום בה נאמר כי היוזמה האמריקנית "אינה עומדת ברמת המינימום של זכויות העם הפלסטיני ושאיפותיו", וכי היא "מנוגדת לתנאי ההתייחסות הבין-לאומיים לתהליך השלום". מדינות ערב הזהירו את ישראל שלא ליישם את סעיפי התוכנית: "ארצות הברית וישראל ישאו באחריות להשלכות מדיניות זו. אנו קוראים לקהילה הבין-לאומית לפעול נגד כל צעד ישראלי לכפיית מציאות בשטח".

תגיות:איראןחמאסהג'יהאד האסלאמיעסקת המאהכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה