חדשות בריאות

מחלת הסרטן בישראל: 30 אלף חולים בשנה, ירידה בתמותה

מנתונים שפורסמו על ידי האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות, עולה כי ישראל נמצאת במקום ה- 50 ברשימת המדינות עם שיעורי הסרטן הגבוהים בעולם. עם זאת, מבחינת שיעור התמותה מסרטן היא נמצאת במקום ה- 92 בעולם

  • ח' שבט התש"פ
אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

לקראת יום הסרטן הבין-לאומי, שיצוין מחר (שלישי), פרסמו משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן נתונים חדשים על מחלת הסרטן בישראל.

על פי הנתונים, המעודכנים לשנת 2017, בישראל מאובחנים מדי שנה כ- 30,000 חולים חדשים בסרטן. מדובר בשיעור סרטן הגבוה מהשיעור העולמי הממוצע, והוא מכניס את ישראל למקום האחרון ברשימת 50 המדינות עם שיעורי הסרטן הגבוהים בעולם. עם זאת, בהשוואה בין-לאומית, ישראל נמצאת במקום ה- 92 בעולם בשיעור התמותה מסרטן. בנוסף, בין השנים 2017-1996 נרשמה ירידה מובהקת בשיעורי התמותה מסרטן בכל קבוצות האוכלוסייה והמין. מגמת ירידה דומה נרשמה גם בארצות הברית.

עוד עולה מהנתונים, כי הסרטן השכיח ביותר בגברים יהודים הוא סרטן הערמונית, בעוד בגברים ערבים הסרטן הנפוץ ביותר הוא סרטן הריאה. בקרב נשים, הסרטן השכיח ביותר הוא סרטן הנשים.

בשנת 2017 נפטרו בישראל כ- 11,000 אנשים מסרטן. סיבת המוות השכיחה בקרב גברים הייתה סרטן הריאה, ובקרב נשים גורם המוות השכיח היה סרטן נשים. בתום שנת 2017 חיו בארץ כ- 91,000 אזרחים, שאובחנו כחולי סרטן בין השנים 2017-2013, ובתום שנת 2017 החלימו מהמחלה או שהם עדיין מתמודדים עמה.

"יום הסרטן הבין-לאומי הוא הזדמנות להזכיר מה כל אחת ואחד מאיתנו יכולים לעשות על מנת להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן", אמרה מירי זיו, סגנית יו"ר האגודה למלחמה בסרטן. "אימוץ אורח חיים בריא, הכולל פעילות גופנית, הימנעות מעישון ומהשמנה, לצד ביצוע הבדיקות המומלצות לגילוי מוקדם שהוכחו כיעילות וקבלת החיסונים המומלצים, הן הדרכים היעילות והמוכחות באמצעותן ניתן להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן בכ- 50%".

באגודה למלחמה בסרטן מציינים, כי ככל הידוע למזון שאנו אוכלים יש תפקיד חשוב בהעלאת הסיכון למחלת הסרטן או בהפחתתו. תזונה מאוזנת מאוכל שאינו מעובד, מדגנים מלאים, עשויה לסייע בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן. מומלץ להרבות באכילת ירקות ופירות טריים (במיוחד צהובים, כתומים וירוקים), להפחית בצריכת שומן, ולהגביר צריכת סיבים תזונתיים, במיוחד אלה הנמצאים בירקות, פירות, דגנים וקטניות מלאים (כגון חיטה מלאה, דגני בוקר, אורז מלא, שעועית, אפונה, עדשים, חומוס, פולי סויה ועוד).

תגיות:סרטןהאגודה למלחמה בסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה