חדשות בארץ

מימון ההגנה המשפטית של נתניהו: ועדת ההיתרים תשקול מחדש את סירובה

חודש לאחר שפנו סנגוריו של נתניהו לוועדת ההיתרים בבקשה לבחון מחדש את סוגיית מימון הוצאותיו המשפטיות של ראש הממשלה, ואחרי ששלוש בקשותיו בנושא נדחו על הסף, בוועדה למתן היתרים הודיעו כי יבחנו מחדש את סוגיית מימון הוצאותיו המשפטיות מאיל ההון ספנסר פרטרידג'. לפי נתניהו, משהוגש כתב אישום חלוט לבית המשפט המחוזי נדרשות לו הוצאות כספיות נרחבות

נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הוועדה למתן היתרים שליד מבקר המדינה הודיעה היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי תשקול מחדש את בקשתו למימון הגנתו המשפטית. ביוני דחתה הוועדה את בקשתו, השלישית במספר, של נתניהו למתן היתר לקבלת מימון הוצאותיו המשפטיות מאיל ההון ספנסר פרטרידג', זאת, לאחר שבתום ארכה בת 30 יום הוא לא השיב לשאלות הוועדה שנגעו, בין השאר, להצהרת הון וטיב יחסיו עם פרטרידג'. אולם, משהוגש כתב אישום חלוט לבית המשפט המחוזי, טען ראש הממשלה כי נחוצות לו הוצאות כספיות נרחבות.

מבקר המדינה אנגלמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מבקר המדינה אנגלמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפי הוועדה, חבריה, שחלקם מונו באחרונה בידי מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שנבחר לתפקיד על ידי נתניהו, סבורים – בהתאם להלכה של בית המשפט העליון – כי ההחלטות של טריבונל זה, בשונה מהחלטות שיפוטיות, לא חל עקרון הסופיות, והן ניתנות לשינוי, חרף העובדה כי הוועדה דחתה בפעם האחרונה את בקשתו באופן סופי. "הוועדה למתן היתרים פועלת ליד מבקר המדינה ואינה כפופה בהחלטותיה אלא למרות הדין", נכתב בהודעת הוועדה. ההחלטה מגיעה לאחר שבחודש שעבר פנו סנגוריו של נתניהו, עו"ד עמית חדד ועו"ד יוסי כהן, לוועדת ההיתרים בבקשה לבחון מחדש את סוגיית מימון הוצאותיו המשפטיות של ראש הממשלה.

בנוסף, הוועדה תבחן מחדש את עמדתה באשר לתרומה בסך 300 אלף הדולרים שקיבל ראש הממשלה מבן דודו נתן מיליקובסקי, ללא היתר. בהרכבה הקודם דרשה הוועדה מנתניהו להשיב בהקדם את הכסף לתורם, אך הוא טען כי זו הועברה למימון הגנתה המשפטית של רעייתו, שרה, שהורשעה בפלילים בפרשת המעונות.

תגיות:ועדת ההיתרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה