חדשות בארץ

קושנר: "ישראל עשתה ויתורים רבים – הפלסטינים צריכים לבוא לשולחן"

בריאיון לערוץ סעודי, פירט חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, את הוויתורים שעשתה ישראל, ותקף את ההנהגה הפלסטינית על סרבנותה: "הם יצאו בקריאה ליום זעם, דחו משהו שלא ראו אותו עדיין. ההצעה מונחת על השולחן"

קושנר (צילום: שאטרסטוק)קושנר (צילום: שאטרסטוק)
אא

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, מתח ביקורת חריפה על ההנהגה הפלסטינית, שדחתה את תוכנית השלום של ממשל טראמפ. "לפלסטינים רקורד של עשרים שנה בהחמצת כל ההזדמנויות ואפס אחוזי הצלחה בעשיית עסקה", אמר בריאיון לערוץ הסעודי MBC MASR הפונה לתושבי מצרים. "בעסק שלי, כשמישהו מנסה לעשות עסקה ונכשל במשך עשרים שנה, מחליפים אותו במישהו אחר שכן יודע לעשות עסקה".

מאז חשיפתה בשבוע שעבר של תוכנית המאה, העניק קושנר סדרה של ריאיונות לכלי תקשורת, חלקם מהעולם הערבי, בניסיון 'למכור' את יתרונותיה של התוכנית עבור הפלסטינים ומדינות ערב. בריאיון הנוכחי, פירט הבכיר האמריקני את "הוויתורים ההיסטוריים" הרבים שעשתה ישראל, לדבריו, במסגרת התוכנית, ותקף את הסרבנות הפלסטינית: "הם (ישראל) מעולם לא הסכימו למדינה פלסטינית, מעולם לא הסכימו בעבר למפה ולחילופי שטחים, מעולם לא הסכימו לבירה פלסטינית במזרח ירושלים. הם הסכימו, שכל מוסלמי שירצה להגיע למסגד אל-אקצא – יורשה לעשות זאת. אני חושב שזה צעד גדול. למה הפלסטינים הסכימו? הם יצאו בקריאה ליום זעם, דחו משהו שלא ראו אותו עדיין".

קושנר ציין, כי המפה שהוצגה בתוכנית אינה מפה מדעית אלא קונספטואלית. לדבריו, בחודשים הקרובים ארצות הברית תעבוד עם ישראל כדי להפוך את המפה ל"מפה טכנית", כהגדרתו, ולמפות "כל כביש, כל גבעה, כל אינץ'". הוא טען, כי התוכנית מבוססת על המציאות שהתהוותה בשטח, וכי מטרתה "לבלום את הרחבת ההתנחלויות, כדי לאפשר היתכנות של מדינה פלסטינית". 

"הם (ישראל) לא יעזבו את השטח, זו המציאות", הדגיש קושנר. "אנחנו רוצים לראות אם נוכל להכיר באדמה זו תמורת הפסקת ההתרחבות (של ההתיישבות). אם לא נעשה זאת, ישראל תמשיך לגדול באותו קצב. זו ההזדמנות האחרונה להקים מדינה פלסטינית עם רצף טריטוריאלי".

יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ קרא להנהגה הפלסטינית להשתתף בתהליך לקראת השגת הסכם: "אם יש דברים שהם רוצים לשנות, אם הם לא אוהבים היכן ששרטטנו את קו הגבול – שיבואו ויגידו לנו היכן הם רוצים לשרטט אותו. אם הם רוצים להמשיך בעמדה שבה דבקו במשך 25 שנה, ולא השיגו בה דבר – הם לא ישיגו דבר. אם הם רוצים להיות מציאותיים ולבוא לשולחן המשא ומתן – ממה שראיתי אצל ההנהגה הישראלית, אני מאמין שהם מוכנים לעשות פשרות כדי לעשות שלום".

"מה שקורה בעזה זו טרגדיה נוראה. תושביה הם למעשה בני ערובה בידיהם של 30 אלף טרוריסטים. זה מצב קשה מאוד. כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להציע מסגרת, שאם ההנהגה הפלסטינית תשנה את דעתה ותרצה להשתתף בה, או שהפלסטינים עצמם יקראו לה לעשות זאת – אז ההצעה הזאת מונחת על השולחן", הצהיר קושנר. הוא הוסיף כי לדעתו אבו מאזן רוצה בשלום: "אני חושב שהוא הקדיש את חייו למען השלום. האם הוא וצוותו מסוגלים לעשות זאת? זה תלוי בהם".

במהלך הריאיון כיוון קושנר חיצי ביקורת ספציפיים כלפי סאיב עריקאת, ראש צוות המשא ומתן של הרשות הפלסטינית, והאשים אותו בכישלונות חוזרים ונשנים בהשגת שלום במשך 25 שנה. עריקאת לא נותר חייב, וכתב בטוויטר כי הכישלון נעוץ ב"קושנרים, שבחרו להכתיב תכתיבים ולא לשאת ולתת. זה בגלל שחשבתם שתוכלו לכפות את האפרטהייד של נתניהו על העם הפלסטיני לנצח. שתי מדינות בקווי 67' – כל פתרון אחר ייכשל".

תגיות:ג'ארד קושנרסאיב עריקאתעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה