חדשות בארץ

גרינבלט נגד אבו מאזן: "לא מדבר על הבעיה הגדולה של הפלסטינים"

שליחו לשעבר של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, מתח ביקורת חריפה על יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בעקבות החלטת הליגה הערבית לדחות את תוכנית השלום האמריקנית: "הוא מגנה את התוכנית, שנועדה ליצור עתיד מזהיר עבור הפלסטינים"

גרינבלט ואבו מאזן, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)גרינבלט ואבו מאזן, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

ג'ייסון גרינבלט, שליחו לשעבר של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, תקף הלילה (ראשון) את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. "הנשיא עבאס מדבר בפני הליגה הערבית ומגנה את התוכנית, שנועדה ליצור עתיד מזהיר עבור הפלסטינים", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אך אף אחד אינו מדבר על אחת מהבעיות הגדולות של הפלסטינים – הטרוריסטים של חמאס והג'יהאד האסלאמי, הממומנים על ידי איראן, וגורמים סבל רב לפלסטינים וישראלים. זמן לאמת!".

התבטאותו של גרינבלט באה על רקע מתקפתו של אבו מאזן על תוכנית השלום האמריקנית. בנאום שנשא במהלך כינוס חירום של הליגה הערבית בקאהיר, אמר יו"ר הרשות: "הם רוצים שאכיר קודם כל במדינת ישראל כמדינה יהודית, אבל אני יודע שזו אינה מדינה יהודית. רוב העולים מרוסיה אינם יהודים, הם שילמו כסף כדי שיגידו שהם יהודים. גם אחוז היהודים בקרב יוצאי אתיופיה נמוך מאוד".

אבו מאזן הוסיף, כי לא יסכים להכיר בריבונות ישראלית על ירושלים המאוחדת: "לא אירשם בהיסטוריה כמי שמכר את ירושלים". לדבריו, לאחר פרסום תוכנית המאה, הוא שיגר מסרים לראש הממשלה בנימין ישראל ולנשיא טראמפ, בהם הודיע כי הרשות תנתק את הקשר עם ישראל וארצות הברית, "כולל הקשרים הביטחוניים". הוא הדגיש, כי "עליכם, הישראלים, לשאת באחריות ככוח כובש. לתוכנית המאה יהיו השלכות עלינו, עליכם ועל האזור. אתם התכחשתם להסכמים, וזכותנו להמשיך במאבקנו הלגיטימי באמצעים שלווים ובפעילות עממית שלווה".

בתום הכינוס בקאהיר, פרסמו שרי החוץ של הליגה הערבית הצהרה מסכמת בה הודיעו על דחייתה של תוכנית המאה. בהחלטה, שהתקבלה פה אחד, נאמר כי היוזמה "אינה עומדת ברמת המינימום של זכויות העם הפלסטיני ושאיפותיו", וכי היא "מנוגדת לתנאי ההתייחסות הבין-לאומיים לתהליך השלום". מדינות ערב הבהירו כי לא ישתפו פעולה עם הממשל בכל הנוגע לתוכניתו, והזהירו את ישראל שלא ליישם את סעיפי התוכנית: "ארצות הברית וישראל ישאו באחריות להשלכות מדיניות זו. אנו קוראים לקהילה הבין-לאומית לפעול נגד כל צעד ישראלי לכפיית מציאות בשטח".

תגיות:אבו מאזןג'ייסון גרינבלטעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה