חדשות בארץ

קושנר: החלת הריבונות – רק אחרי הבחירות; נתניהו: הכל יהיה בסדר

חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, הבהיר כי על ישראל להמתין עם החלת הריבונות על הבקעה והיישובים ביהודה ושומרון עד להקמת ממשלה חדשה. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הכל יהיה בסדר"

קושנר ונתניהו, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)קושנר ונתניהו, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, הבהיר הלילה (בין רביעי לחמישי) כי על ישראל להמתין עם החלת הריבונות על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון עד לאחר הבחירות והקמת ממשלה חדשה. "התקווה היא שהם יחכו עד לאחר הבחירות", אמר בריאיון לאתר האמריקני GZERO.

"סיכמנו איתם על הקמת צוות טכני שילמד את המפה – לבקעת הירדן יכולות להיות הרבה משמעויות", ציין קושנר. "אני רוצה לוודא שכל הפרמטרים מוגדרים, שאנחנו יודעים איפה ההקפאה המדוברת. כרגע גיבשנו סוג של מסמך כוונות, ויהיה עלינו לעבוד כמה חודשים כדי שנוכל להגיע למסמך שכולנו נוכל להרגיש טוב לגביו. אנחנו נתחיל לעבוד על העניינים הטכניים עכשיו, אבל אני חושב שאנחנו צריכים ממשלה מכהנת כדי להתקדם".

דבריו של קושנר מצטרפים להתבטאויותיהם ביממה האחרונה של בכירי ממשל נוספים, שציננו את הדיווחים בישראל על כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר בימים הקרובים בממשלה את החלת הריבונות. שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, אמר אתמול בתדרוך לכתבים כי הממשל רוצה להקים ועדה משותפת עם ישראל, שתתאם את המהלך: "זה תהליך שדורש מאמץ, דיוק וכיול, וצריך לוודא שהסיפוח תואם את המפה שבתוכנית שלנו. נקים את הוועדה בהקדם, נעבוד על זה מיד וננסה לסיים במהירות, אבל לא ניתן לומר כמה זמן זה ייקח".

ג'ייסון גרינבלט, לשעבר שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, הביע אף הוא את הערכתו כי עד הבחירות לא תהיה התקדמות בנוגע להחלת הריבונות. בשיחה עם חברי ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, ציין גרינבלט כי יש עוד "הרבה עבודה" שצריכה להיעשות עם הממשלה בישראל לפני שזו תוכל להכריז על החלת הריבונות.

ראש הממשלה נתניהו המריא אמש מוושינגטון למוסקבה, בדרכו לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בטרם עלה למטוס, נשאל נתניהו על ידי כתבים בנוגע לעיכובים המסתמנים בהחלת הריבונות, והסתפק בתשובה קצרה: "הכל יהיה בסדר".

כזכור, בתדרוך שהעניק לכתבים לאחר חשיפתה של עסקת המאה על ידי הנשיא טראמפ, אמר ראש הממשלה כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה את ההחלטה להחיל את החוק הישראלי בבקעת הירדן וצפון ים המלח ועל כל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון. הוא ציין, כי עסקת המאה כוללת הכרה אמריקנית מיידית בריבונות הישראלית, וכן התחייבות למנוע סנקציות אפשריות במועצת הביטחון נגד ישראל בעקבות צעד זה: "דין איתמר כדין תל אביב. אף אחד לא ייעקר מביתו", הבהיר. לדבריו, החלת החוק הישראלי תתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון, תאשר הממשלה את החלטת הריבונות על הבקעה והיישובים, ובהמשך – לאחר עבודת מטה שתיערך בארץ, ובתיאום עם האמריקנים – יוחל החוק הישראלי על שטחים נוספים. לאחר החלת החוק, יבוטל הממשל הצבאי באזורים בהם מתגוררים המתיישבים.

תגיות:ג'ארד קושנרעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה