חדשות בארץ

סקרים עדכניים: עסקת המאה לא משפיעה על חלוקת המנדטים

מהסקרים עולים עוד כי רוב הציבור בישראל תומך בתוכנית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הכוללת הקמת מדינה פלסטינית וסיפוח התנחלויות

נתניהו וטראמפ, אמש (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)נתניהו וטראמפ, אמש (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
אא

מסקר חדשות 12 ו-13 שפורסמו הערב (רביעי) – יממה לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציג את תוכנית השלום שלו, עולה כי לא חל שינוי ניכר במפת הגושים. עוד עולה כי רוב הציבור בישראל תומך בתוכנית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הכוללת הקמת מדינה פלסטינית וסיפוח התנחלויות.

לפי סקר חדשות 12, כל אחד מהגושים גורף 56 מנדטים, ומפלגת ישראל ביתנו ממשיכה להוות לשון מאזניים (קודם לכן עמד גוש הימין על 57 מנדטים, לעומת 55 לשמאל). רשימת כחול לבן מתחזקת במנדט נוסף וזוכה ל-35 מנדטים, בעוד הליכוד מתחזקת גם היא במנדט ומקבלת 33 מנדטים. לאחריהן, הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ, ש"ס, ימינה וישראל ביתנו – 8 מנדטים, ויהדות התורה עם 7 מנדטים. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה – וזוכה ל-2.2% בלבד מהקולות.

עוד עלה מהסקר כי 50% מהציבור תומך בתוכנית השלום האמריקנית, לעומת 24% מתנגדים. למעשה, על אף שהתוכנית מציעה הקמת מדינה פלסטינית, רוב התומכים בה (60%) נמנים על מחנה הימין, לעומת מיעוט במחנה (12%) שמתנגד. במחנה השמאל ניכר רוב (44%) מתנגדים לתוכנית, בעוד שמיעוט דחוק (39%) תומך בה.

מסקר חדשות 13 עולה כי גוש הימין מקבל 55 מנדטים, לעומת גוש המרכז-שמאל עם 57 מנדטים, ובכך משמרים שני המחנות את כוחם. ישראל ביתנו נשארת עם 8 מנדטים. מפלגת כחול לבן עומדת על 35 מנדטים לעומת 34 לליכוד. הרשימה המשותפת – 12, העבודה-גשר-מרצ – 10, יהדות התורה – 7, ימינה – 7, וש"ס – 7 מנדטים. מפלגת עוצמה יהודית, לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.1% תמיכה.

מהסקר עולה עוד כי 51% מהישראלים תומכים בתוכנית טראמפ, בעוד 26% מתנגדים לה.

תגיות:סקרי בחירותעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה