חדשות בארץ

עסקת המאה: בגדה מדווחים על שלושה פצועים מאש צה"ל

הרשויות בגדה מסרו כי מאז שעות הבוקר נפצעו 41 בני אדם – רובם משאיפת גז מדמיע – שהתעמתו עם כוחות הביטחון הישראליים בהפגנות נגד תוכנית השלום של טראמפ. בבית לחם הודיעו האיגודים המקצועיים על הפסקת יום העבודה ב-11:30

כוחות צה"ל מתעמתים עם פלסטינים, היום (צילום: נאצר אישתיה, פלאש 90)כוחות צה"ל מתעמתים עם פלסטינים, היום (צילום: נאצר אישתיה, פלאש 90)
אא

יממה לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציג את תוכנית המאה שלו למזרח התיכון, עימותים נרשמו היום (רביעי) בין פלסטינים לכוחות צה"ל בגדה המערבית. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, בעימותים סמוך לרמאללה נפצעו שלושה פלסטיניים כתוצאה מאש שנפתחה לעברם מכוחות צה"ל, בעיר אל-בירה. שניים מהפצועים נפגעו בגפיים ואחד נפגע בחזה. שלושתם מאושפזים במצב יציב.

נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כינה אתמול את התוכנית המדינית של טראמפ "מזימה זדונית" ש"תלך לפח הזבל של ההיסטוריה". הוא הדגיש כי הפלסטינים לעולם לא יוותרו על זכויותיהם וכן "אף פעם לא נמכור את דמנו וירושלים אינה למכירה". לדבריו, טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו "דיברו על 'סטירת המאה' ולא עסקת המאה, ואנחנו נגיב בסטירות". אבו מאזן אמר כי עסקת המאה מבוססת על המדיניות הישראלית ומתעלמת לחלוטין מעמדת הפלסטינים, "החל מירושלים ועד להתנחלויות", ומשכך "אין לנו למה לחכות, ולא נסכים לשום ויתור בירושלים. אף ילד פלסטיני לא יסכים לכך".

(צילום: נאצר אישתיה, פלאש 90)(צילום: נאצר אישתיה, פלאש 90)

הרשויות בגדה מסרו כי מאז שעות הבוקר נפצעו 41 בני אדם – רובם משאיפת גז מדמיע – שהתעמתו עם כוחות הביטחון הישראליים בהפגנות נגד תוכנית השלום של טראמפ. בבית לחם הודיעו האיגודים המקצועיים על הפסקת יום העבודה ב-11:30.

בארגון החמאס איימו לאחר פרסום התוכנית בהסלמה ביטחונית של האזור. "זו פלסטין, טראמפ, זו לא חברה פרטית", אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, ח'ליל חיה, והוסיף כי "אנו דוחים את עסקת המאה וניאבק בכובש". במקביל, בעזה קיימו הפגנות.

מנהיגי חמאס בתהלוכה בעזה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)מנהיגי חמאס בתהלוכה בעזה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)

בהודעתו של בכיר ארגון הטרור העזתי הובאה פנייה ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להתאחד למען המאבק בעסקת המאה. "יש לגבש אסטרטגיה משותפת; עלינו להתאחד – עזה והגדה – כפי שאמר אבו מאזן. צריך להפעיל את כל סוגי ההתנגדות: בשטח, באמצעים משפטיים ובאמצעים מדיניים ודיפלומטיים. העולם צריך לראות את הזעם הפלסטיני על העסקה". קודם לכן פרסמו הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה הודעה, לפיה "אנחנו עם פלסטיני אחד, אנו בעלי הזכות ובעלי הבית בהחלטה. אנחנו גם חלק מהעם הערבי".

בהודעה מטעמו של שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, נכתב כי על ישראל להימנע מנקיטת צעדים חד-צדדיים כסיפוח שטחים פלסטיניים, שעשויים להוביל ל"השלכות מסוכנות". בהודעת הממלכה הודגש כי הם מחויבים לחתירה להסכם שלום על בסיס קווי 1967, שתבטיח את הקמתה של מדינה פלסטינית. "הממלכה מעוניינת בשלום אמיתי והוגן בהתאם לחוקים הבינלאומיים, שיסיים את הכיבוש, ישמור על זכויות העם הפלסטיני ויגן על האינטרסים הירדניים", מסר שר החוץ הירדני. "חייבים להתחיל בשיחות רציניות וישירות שידונו בכל הסוגיות הקשורות במסגרת ההגעה לפתרון סופי ומקיף בהתאם לחוק הבינלאומי וליוזמה הערבית".

תגיות:הרשות הפלסטיניתעסקת המאהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה