חדשות בארץ

בנט: "לא להחמיץ את הזדמנות המאה – להחיל ריבונות מיד"

שר הביטחון נפתלי בנט הודיע על הקמת צוות מיוחד במערכת הביטחון להחלת הריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, וקרא לבצע את המהלך באופן מיידי: "מה שיידחה לאחר הבחירות, לעולם לא יקרה, כולנו מבינים את זה"

בנט, הבוקר (צילום: חן גלילי)בנט, הבוקר (צילום: חן גלילי)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) לתוכנית השלום האמריקנית, שהושקה אמש רשמית בבית הלבן. "אתמול בערב ההיסטוריה דפקה בדלת ביתנו, והעניקה לנו הזדמנות חד-פעמית להחיל את החוק הישראלי על כלל ההתיישבות בשומרון, ביהודה ובבקעת הירדן", אמר בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). "זו הזדמנות לקבוע את בקעת הירדן כגבול המערבי של ישראל, הזדמנות לקבוע את שטחי ארצנו, הזדמנות לעגן את ביטחוננו לדורות".

"נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ, הידיד הגדול ביותר של מדינת ישראל בבית הלבן, אמר לנו אמש בצורה מאוד ברורה: 'החילו את החוק הישראלי על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון באופן מיידי, עכשיו, בימים הקרובים, וארצות הברית תכיר בריבונות מיד", הוסיף בנט. "זו ההזדמנות המדינית הגדולה ביותר שנקרתה בדרכנו מזה 50 שנה, אך הזדמנות יכולה לחלוף אם לא אוחזים בה, ומיישמים אותה".

בנט קרא בדבריו להחלתה של הריבונות באופן מיידי, עוד לפני הבחירות: "אתמול סביבת ראש הממשלה הודיעה, שהחלטת הריבונות תובא ביום ראשון הקרוב להצבעה בממשלה. הבוקר נשמעה כבר מוזיקה אחרת. שרי ממשלה מסבירים לנו שיש עבודת מטה, שצריך תהליך מול היועץ המשפטי לממשלה, שיש בירוקרטיה". השר הדגיש, כי אין להסתפק ביישום חלקי ומודרג של המהלך: "אני גם שומע עוד זמירות שמדאיגות אותי, על חלוקת הריבונות לפעימות – חלק לפני הבחירות, חלק אחרי הבחירות. את היישובים עצמם, אומרים לי, נכניס. אבל כל השטח הסובב אותם, יושאר בחוץ. זו שגיאה נוראה, ואין שום סיבה לעשות אותה".

"אהיה ברור: מה שיידחה לאחר הבחירות, לעולם לא יקרה. כולנו מבינים את זה", המשיך שר הביטחון. "כל יישוב, כל מטר אדמה, שיידחה לאחר הבחירות, יושאר בחוץ לעוד 50 שנה. אם נדחה או נקטין את החלת הריבונות, אזי הזדמנות המאה תהפוך לפספוס המאה. אסור לדחות לאחרי הבחירות, אסור להסתפק בריבונות חלקית, אסור לדחות לאחר כך את מה שניתן לקבוע כבר עכשיו. במצב כזה, אנחנו נעניק לראש הממשלה נתניהו את מלוא הגיבוי והתמיכה במהלך היסטורי זה".

במהלך נאומו, הודיע בנט כי הורה על הקמת צוות מיוחד ליישום החלת החוק והריבונות הישראלית על כל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ועל בקעת הירדן וצפון ים המלח: "הצוות יתחיל לפעול מיד, וישלב את כל גורמי המטה בצה"ל, במנהל האזרחי, במתפ"ש, במשרדי הממשלה השונים ובמערכת הביטחון".

מוקדם יותר היום, אמר שר התיירות יריב לוין כי מהלך החלת הריבונות הישראלית לא יובא להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון. יריב, השוהה בוושינגטון יחד עם ראש הממשלה, הסביר בריאיון לכאן ב' כי מדובר בעיכוב טכני בלבד, הנובע מהצורך להשלים את "עבודת ההכנה של המסמכים השונים", וכן כדי לתת ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, "מספר ימים לבחון את הדברים ולתת את חוות דעתו". הוא הבהיר, עם זאת, כי "היעד הוא לעשות זאת, עד כמה שניתן, בימים הקרובים".

תגיות:נפתלי בנטעסקת המאהריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה