חדשות בארץ

מנכ"ל משרד הבריאות מזהיר: נקודת ההנחה שהנגיף ייכנס לישראל

הלילה הודיעו הרשויות בבייג'ין על קורבן ראשון של נגיף הריאות בעיר הבירה הסינית, בה חיים כ-21 מיליון בני אדם. עד כה מתו לפחות 106 מהנגיף המאיים על שלומה של אסיה. הרוב המוחלט של החולים, כ-4,500 בני אדם, הם אזרחי סין. הנתונים הסטטיסטיים מראים כי שיעור התמותה של המחלה עומד על 2.5% מתוך 4,500 נדבקים. במשרד האוצר בישראל ערים לסיכון הרב בהתפשטות הנגיף העולמי, והקצו תקציב בלתי-מוגבל למאבק בנגיף

פינוי של פועל סיני שנחשד שנדבר בהידבקות הווירוס (צילום: מד"א)פינוי של פועל סיני שנחשד שנדבר בהידבקות הווירוס (צילום: מד"א)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודיע היום (שלישי) כי "נקודת ההנחה" במשרד היא שיהיה לפחות מקרה אחד של חולה בנגיף הקורונה בישראל. "כשזה יקרה אנחנו נבודד את אותו מטופל בבית או בבית החולים לפי מצבו הבריאותי ונתמודד עם זה. גם אם יהיו יותר מקרים, נתמודד", אמר בר סימן טוב בתדרוך לעיתונאים. לדבריו, "שום דבר לא אומר שזה רחוק מאתנו ושאפשר להמשיך הלאה. אנחנו לא בלחץ, אבל אנחנו דרוכים מאוד".

בר סימן טוב (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)בר סימן טוב (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)

הלילה הודיעו הרשויות בבייג'ין על קורבן ראשון של נגיף הריאות בעיר הבירה הסינית, בה חיים כ-21 מיליון בני אדם. בהודעת נציבות הבריאות העירונית נמסר כי החולה שמת הוא גבר בן 50 שהגיע לפני כשבועיים מהעיר ווהאן, בה התפרץ הנגיף, ונדבק בשבוע שעבר. לפי נתונים רשמיים, עד כה מתו לפחות 106 מהנגיף המאיים על שלומה של אסיה. הרוב המוחלט של החולים, כ-4,500 בני אדם, הם אזרחי סין. בנציבות הבריאות במדינה אמרו כי נבדק החשד כי כ-7,000 אנשים נוספים נדבקו, והם הושמו בבידוד עד לקבלת תוצאות הבדיקות. לצד זאת, הנתונים הסטטיסטיים מראים כי שיעור התמותה של המחלה עומד על 2.5% מתוך 4,500 נדבקים.

טיפול בשפעת החזירים בישראל ב-2009 (צילום: פלאש 90)טיפול בשפעת החזירים בישראל ב-2009 (צילום: פלאש 90)

בהודעתו בישר מנכ"ל משרד הבריאות על הקמת עמדה למדידת חום בנמל התעופה בן גוריון, עבור אנשים החשים בסימפטומים של הנגיף. "אם אדם מרגיש שיש לו חום אז הוא יכול להיבדק ויוכלו לקבל החלטה בעניינו במקום", אמר. ביום חמישי הקרוב תתכנס ישיבה מיוחדת של הצט"ם (צוות טיפול במגפות) בנושא, נוסף לכינוסה של רשות האשפוז העליונה. שתי הוועדות יהיו פתוחות לסיקור תקשורתי. "אנחנו מעדכנים לפחות פעם ביום ואם צריך יותר", אמר בר סימן טוב. "אנחנו בקשרים טובים מאוד עם ארגוני הבריאות הבינלאומיים. המעבדות המרכזיות שלנו מוכנות ואנחנו מוכנים לזהות את הווירוס בטווח של שעות. אנחנו נערכים ומקווים שבסוף התחזיות הקשות לא יתממשו".

שר הבריאות ליצמן (צילום: פלאש 90)שר הבריאות ליצמן (צילום: פלאש 90)

לפי בר סימן טוב, במשרד האוצר ערים לסיכון הרב בהתפשטות הנגיף העולמי, והחשב הכללי של המשרד, רוני חזקיהו, הקצה תקציב בלתי-מוגבל למאבק בנגיף. "כל הוצאה שנצטרך להוציא, יש גיבוי של החשב הכללי, ולכל התקשרות שנצטרך לבצע", הדגיש מנכ"ל משרד הבריאות. "כמובן שאנחנו לא רוצים לעשות הוצאות מיותרות אבל לא נחסוך". לדבריו, "כרגע יש לנו כסף לכוח אדם, להתקשרות עם מד"א, לפעילות בשדה התעופה ולפרסום. אם נצטרך עוד – נקבל. יש אמירה ברורה מצד החשב הכללי בנושא. הם מבינים את העניין".

"אנחנו הכול חוץ משאננים", הדגיש בר סימן טוב. "אנחנו מניחים שיהיה מקרה בארץ, ושיכולות להיות התפתחויות של מוטציה של הנגיף, או מסה של המצאות הנגיף מחוץ לסין". לטענתו, "התחושה הרווחת בקרב ארגוני בריאות היא שסין, בניגוד לאירוע של הסארס, פועלת בשקיפות ובשיתוף פעולה מול הארגונים הבינלאומיים וגם עושה מאמצים אדירים כדי להכיל את האירוע בשטחה".

לפי שעה, לא נמצא מזור לנגיף הריאות, והטיפולים שמציעים שירותי הבריאות בכלל המדינות מתמקדים רק בתמיכה רפואית. "הווירוס ויראלי אז אין אנטיביוטיקה. אין חיסון בטווח הנראה לעין. כל בן אדם לפי המחלה שלו. הורדת חום במקרים הקלים, ויש אנשים שיצטרכו סיוע לנשימה", הסביר בר סימן טוב. "אין תרופה שנותנים, אלא מסייעים במקומות שמתקשים בהם – כמו בנשימה".

אנשים לובשים מסכות פנים באולם ההגעה של נמל התעופה בן גוריון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)אנשים לובשים מסכות פנים באולם ההגעה של נמל התעופה בן גוריון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

עוד אמר בר סימן טוב כי הנחייה היא כי בידוד ייעשה גם בקהילה, ולא רק בבתי החולים. "אם הסימפטומים קלים אפשר להיות בבית בתנאי היגיינה". הוא הוסיף כי "לשמחתנו, האירוע הזה תופס אותנו בצניחה של השפעת, כך שנדע להתמודד עם זה. שוב, הכול תלוי בהיקפים, אבל כרגע זה לא נראה משהו שלא נוכל להתמודד איתו".

לדבריו, הנתונים המלמדים כי עד כה החלימו 63 בני אדם מהנגיף הם "מספרים שצריך לקחת אותם בערבון מאוד מוגבל", וכי "הכול נכון לרגע זה, ולא יודעים מה יהיה מחר".

בהתייחס לביקורת הציבורית על המשרד כי הוא לא עושה די למניעת כניסתם לארץ של השבים לארץ מסין, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי "אין המלצה כזו של ארגון הבריאות העולמי או של שדות תעופה אחרים", וכי זה לא יעיל ויכול להזיק". הוא הסביר: "אקמול יכול להעלים את הבעיה כך שלא נזהה אותה, ויש אנשים שלוקים במחלה בצורה א-סימפטומטית – כלומר בלי סימפטומים של המחלה. יש גם תקופת דגירה של המחלה - בין יומיים ל-14 ימים".

תגיות:נגיף הקורונהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה