חדשות בארץ

מועצת יש"ע: מתנגדים לעסקת המאה, לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית

לאחר שיחות שקיימה משלחת מועצת יש"ע, השוהה בוושינגטון, עם בכירים בממשל האמריקני ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיעה המשלחת על התנגדותה לתוכנית השלום של הבית הלבן. יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני: "לא נוכל להסכים לתוכנית שתכלול הקמתה של מדינה פלסטינית". לקראת פרסום עסקת המאה, צה"ל מתגבר כוחות בבקעת הירדן

נתניהו וראשי מועצות ביהודה ושומרון, תמונת ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו וראשי מועצות ביהודה ושומרון, תמונת ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

מספר שעות לפני פרסומה של עסקת המאה, מועצת יש"ע הודיעה בצהריים (שלישי) על התנגדותה לתוכנית השלום של הבית הלבן. "אנחנו מוטרדים מאוד", מסר יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני. "לא נוכל להסכים לתוכנית שתכלול הקמתה של מדינה פלסטינית, שתהווה איום על מדינת ישראל וסכנה גדולה לעתיד".

"אנו מצהירים כי לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית, גם במחיר של ויתור על ריבונות במרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן", הוסיף אלחייני. "אנו דורשים מראש הממשלה השרים וחברי הכנסת לא לקבל הסכם, הכולל בתוכו הקמת מדינה פלסטינית בכל אופן שהוא".

הודעתו של אלחייני באה לאחר שבשעות האחרונות נפגשו חברי משלחת מועצת יש"ע, השוהים בוושינגטון, עם בכירים בממשל האמריקני, ולאחר שאתמול נועדו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בריאיון לאסתי פרז בכאן ב', אמר אלחייני: "באנו לוושינגטון כדי לחזק את ראש הממשלה ולברך את דונלד טראמפ. אבל אחרי שעיבדנו את הדברים, הבנו שתוכנית השלום כוללת מדינה פלסטינית. אני נדהם שנתניהו מסכים למדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון".

מוקדם יותר הבוקר, דיבר ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי – אחד מחברי משלחת מועצת יש"ע – בנימה שונה. בריאיון לשרון גל בגלי ישראל, הציג רביבי את מורכבותה של ההחלטה העומדת בפתח: "זה לא כן סיפוח או לא סיפוח בקעת הירדן, זה הרבה יותר גדול מזה. הלכנו לישון אתמול עם המון חומר למחשבה". הוא טען כי "רבים מאזרחי ישראל יופתעו הערב, כשטראמפ יציג את התוכנית", והוסיף: "צריך לזכור שבסוף כל דבר דורש התפשרויות. מדובר פה על דברים שאולי היום נראים לנו מקלות, אבל ייתכן והם גזרים גדולים". לאחר הריאיון כתב רביבי בטוויטר: "מה שנשמע היום מגיע מהממשל שהכי דואג למדינת ישראל. לא בטוח שאנחנו מסוגלים להבין את גודל האתגר. זה הולך להיות קשה!".

על פי הדיווחים שיצאו משיחותיו של נתניהו עם ראשי מועצת יש"ע, הוא סירב למסור פרטים על התוכנית האמריקנית, אולם בדק את תגובתם של בני שיחו לאפשרות שהיא תכלול הקמתה של מדינה פלסטינית. בחדשות 13 דווח, כי הוא שאל אותם: "איך אתם מגדירים מדינה? אם אין צבא זו מדינה?". חברי המשלחת הבהירו לראש הממשלה, כי בכל מקרה לא יסכימו להקמת מדינה פלסטינית. "באנו לכאן כדי לחזק אותך ולחזור יחד אתך ארצה עם ריבונות ביהודה ושומרון", אמר לו ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ. "באנו גם לוודא, שבשום מצב לא תהיה חלילה הסכמה למסירת שטח כל שהוא ולמדינה פלסטינית ריבונית בין הירדן לים. בדרך הזו כולנו מאחוריך".

בתום הפגישה הוציאו ראשי המועצות הודעה משותפת: "באנו לחזק את ראש הממשלה, לעמוד לימינו ולהביא את קולה של כלל ההתיישבות לבית הלבן בצורה ברורה וחדה. היה חשוב לנו לשמוע את הדברים מקרוב, ולא מפי השמועה. חידדנו בפניו את הדברים החשובים להתיישבות ולמדינה כולה: ריבונות ישראלית, שמירה על שלימות הארץ והמשך פיתוחה ושגשוגה של ההתיישבות".

בתוך כך, לקראת פרסומה של תוכנית השלום האמריקנית, הוחלט בצה"ל לתגבר כוחות בבקעת הירדן, מחשש לגילויי אלימות מצדם של הפלסטינים. מדובר צה"ל נמסר, כי "בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף, הוחלט על תגבור של חטיבת 'הבקעה והעמקים' בכוחות חי"ר".

תגיות:עסקת המאהמועצת יש"ע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה