חדשות יהדות

נתונים מרתקים: 86% מהציבור הדתי-מסורתי מעוניינים להרחיב את ידיעותיהם ביהדות

מחקר שנערך בנושא הסקרנות לדת, חושף נתונים מרגשים במיוחד: אחוזים רבים מאוד בציבור המסורתי מעוניינים להרחיב את הידע שלהם ביהדות

  • ב' שבט התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השבוע נערך כינוס השלוחים הארצי של שלוחי חב"ד בארץ ישראל. במהלך הכינוס, הוצגו ממצאי מחקר מיוחד בנושא הסקרנות לדת. מדובר במחקר המקיף ביותר שנעשה עד היום בנושא תוכן עבור בתי חב"ד בישראל, והוא נערך ביוזמת צעירי חב"ד.

המחקר הוצג במושב סגור על ידי הסוקר הבכיר ד"ר רפי סמית, והוא כלל שלושה סקרים מקיפים, עשר קבוצות מיקוד, מאות שואלים, ונערך בקרב שלושה ציבורים מרכזיים: הציבור הכללי, הציבור הדתי-מסורתי ומבקרי בתי חב"ד.

במהלך הסקר נשאלו המשיבים אודות תכנים יהודיים שמדברים אליהם, שירותי התוכן השונים שמעניקים בתי חב"ד בארץ, שיעורי התורה שהיו רוצים לשמוע, באילו נסיבות משתתפים בפעילויות בחב"ד, מהי מידת שביעות הרצון מהפעילויות בבית חב"ד, באיזו נושאים הם מעוניינים להרחיב את הידע, מדוע מעוניינים ללמוד יהדות, באיזו תדירות מעוניינים להשתתף בשיעורים, ועוד

המחקר חשף נתונים מרתקים. ממנו עולה כי 86% מהציבור הדתי-מסורתי בארץ היו מעוניינים להרחיב את הידע היהודי שלהם. 48% אחוז אמרו כי חשוב להם "במידה רבה" ו-38% "במידה מסוימת".

"מדוע אתם מעוניינים להרחיב את הידע שלכם ביהדות?" היתה אחת השאלות, ש-38% השיבו כי "זה גורם לי להרגיש מחובר ליהדות שלי" ו-27% אמרו ש"אני רוצה להכיר את התרבות שלי".

אחרי הצגת המחקר במושב הסגור לשלוחים בלבד, נערכו דיוני עומק על הנתונים וההשלכות. בקרוב יושקעו משאבים רבים על ידי צעירי חב"ד בכדי שהשלוחים יוכלו ליישם את תוצאות המחקר ויביאו להעצמת הפעילות.

"מטרת הסקר היא להעניק לו סיוע וכלים להצלחת פעילות התוכן לאורך כל ימות השנה", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב. "אחוז ההיענות היה גבוה בהשוואה לסקרים אחרים", ציין ד"ר סמית.

תגיות:מחקריהדותחב"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה