חדשות בארץ

סעודיה נגד הצו של דרעי: ישראלים לא מורשים להיכנס לממלכה

שר החוץ של סעודיה, הנסיך פייסל בן-פרחאן, אמר כי לאחר שהסכם שלום ייחתם בין הפלסטינים והישראלים, הוא מאמין "שנושא המעורבות הישראלית באזור יהיה על השולחן", והבהיר: "אין לנו יחסים עם מדינת ישראל ובעלי דרכונים ישראליים לא יכולים להיכנס בימים אלה"

סעודיה (צילום: שאטרסטוק)סעודיה (צילום: שאטרסטוק)
אא

יממה לאחר ששר הפנים אריה דרעי חתם על צו המאפשר ביקור ישראלים בסעודיה, בממלכה הבהירו היום (שני) כי אין שינוי במדיניות האוסרת את כניסתם של אזרחים ישראלים. "אין לנו יחסים עם מדינת ישראל ובעלי דרכונים ישראליים לא יכולים להיכנס בימים אלה", אמר שר החוץ של סעודיה, הנסיך פייסל בן-פרחאן, לסוכנות הידיעות רויטרס. הנסיך הוסיף כי לאחר שהסכם שלום ייחתם בין הפלסטינים והישראלים, הוא מאמין "שנושא המעורבות הישראלית באזור יהיה על השולחן".

אתמול חתם שר הפנים על צו המאפשר היתר יציאה של ישראלים לממלכה, אליה נסעו עד כה ישראלים, רובם ערבים, ללא אישור רשמי. ההחלטה על הצעד החדש התקבלה בתיאום עם גורמי הביטחון, משרד החוץ, המל"ל ושאר הגורמים הרלוונטיים. על פי ההחלטה, היתר יציאה לסעודיה יינתן בשני מקרים: יציאה לצורכי פולחן מוסלמי; וכן יציאה לצורכי השתתפות בפגישות עסקיות, או לשם חיפוש השקעות לתקופה של עד 90 ימים.

דרעי (צילום: פלאש 90)דרעי (צילום: פלאש 90)

בהודעת משרד הפנים הודגש, כי מתן היתר היציאה יתאפשר אך ורק בתנאי שהמבקש הסדיר את כניסתו לסעודיה ומחזיק בהזמנה מגורם רשמי. בנוסף, ההיתר מותנה בכך שאין מניעה ליציאת המבקש מכל גורם אחר.

בשבוע שעבר הגיע איש דת הבכיר בסעודיה, השייח' מוחמד אל-עיסא, המכהן כמזכ"ל "אגודת העולם האסלאמי", לביקור נדיר מסוגו במחנה ההשמדה אושוויץ, כשהוא מלווה במשלחת אנשי דת מוסלמים ויהודים. אל-עיסא, לשעבר שר המשפטים של סעודיה ומקורבו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן, הינו האישיות המוסלמית הבכירה ביותר שביקרה במחנה ההשמדה מאז שחרורו לפני 75 שנים.

אל-עיסא באושוויץאל-עיסא באושוויץ

בתמונות שהופצו מהביקור ההיסטורי נצפה אל-עיסא כשהוא מחובק עם יהודים חובשי כיפה במתחם המחנה. לפי הארגון שבראשו הוא עומד, הביקור במחנה ההשמדה תוכנן מראש, והוא נועד "להביע את רגשות הדת כלפי פשעי הנאצים". בהמשך צפויה המשלחת הבכירה להגיע למחנה סרברניצה שבבוסניה.

תגיות:סעודיהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה