חדשות בארץ

בעקבות עסקת המאה, אבו מאזן בשיחה סגורה: "זקוקים להסלמה מול צה"ל" ‎

בפרסומים נטען כי אבו מאזן אמר לחברי הוועד המרכזי של פת"ח כי ברשות הפלסטינית "זקוקים להסלמה של ההתנגדות העממית בכל המוקדים, והתגייסות של כל הצעירים", במסגרתה הנחה "לא לעזוב את הרחוב". לפי מקורות פלסטיניים, אבו מאזן אמר בשיחה הסגורה כי ממשל טראמפ איים עליו בתשלום "מחיר כבד" בעקבות סירובו לשוחח בטלפון עם הנשיא האמריקני

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

בצל פרסומה הצפוי של תוכנית השלום האמריקנית מחר (שלישי), נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הזהיר היום מפני הגברת המתיחות באזור, והורה שלא למנוע עימותים עממיים עם כוחות צה"ל בגדה המערבית. על פי הפרסומים בישראל, יו"ר הרשות אמר בשיחה סגורה שקיים עם הנהגת פת"ח כי העביר למצרים מסר, לפיו הרשות תאפשר לפלסטינים להתבטאות, בכל דרך, נגד תוכניתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "לפנינו ימים קשים ועלינו לשאת בתוצאות הסירוב לתוכנית – יהיה אשר יהיה", אמר אבו מאזן להנהגת הארגון.

הפגנות בשכם נגד עסקת המאה (צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90)הפגנות בשכם נגד עסקת המאה (צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90)

בפרסומים נטען כי אבו מאזן אמר לחברי הוועד המרכזי של פת"ח כי ברשות הפלסטינית "זקוקים להסלמה של ההתנגדות העממית בכל המוקדים, והתגייסות של כל הצעירים", במסגרתה הנחה "לא לעזוב את הרחוב". לדבריו, "עמדתנו בימים הקרובים תהיה מאוחדת ויש לעקוב אחר עמדותיהם של חמאס והג'יהאד האסלאמי. נהיה במצב חירום בימים הקרובים ונזמין את כולם לבוא אלינו. אנחנו צריכים את כולם". לפי מקורות פלסטיניים, אבו מאזן אמר בשיחה הסגורה כי ממשל טראמפ איים עליו בתשלום "מחיר כבד" בעקבות סירובו לשוחח בטלפון עם הנשיא האמריקני. טראמפ עצמו אמר כי הממשל שוחח "בקצרה" עם הפלסטינים וישוחח עמם שוב בהמשך.

יום זעם על גדר המערכת (צילום: פלאש 90)יום זעם על גדר המערכת (צילום: פלאש 90)

ברשות הפלסטינית ממשיכים להתמיד בסירובם לנהל מגעים עם ממשל טראמפ, שנחשב בעיניהם מוטה לטובת ישראל, בין השאר בשל הפרסומים עד כה לפיהם עסקת המאה של טראמפ עשויה להבטיח את ריבונותה של ישראל בכל גושי ההתנחלויות הקיימים, נוסף לסיפוח בקעת הירדן שיגדיר את השטח כגבולה המזרחי של ישראל. למרות שהתכנית צפויה לכלול את הקמתה של מדינה פלסטינית על שטחי רוב הגדה ובשכונות הפלסטיניות המרוחקות מירושלים, הפלסטינים מאמינים שהיוזמה תגנוז את תקוותם למדינה פלסטינית ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורצועת עזה.

בהודעה ששיגרו הערב בפת"ח נאמר כי "איננו צריכים לחכות לשום הכרזת תיאטרון של עמדת הממשל האמריקני – השותף העיקרי לכיבוש. הממשל האמריקני הוא שותף מרכזי בכיבוש אדמתנו ובהרחבת ההתנחלויות. אנו נמצאים במצב של הגנה עצמית מתמדת על אדמתנו ועל וזכויותינו, ובזה לא נכנע לשום לחץ, הפחדה או פיתוי. מעשיו של טראמפ דחויים ואנחנו נתנגד להם בכל האמצעים הלגיטימיים. צעדיו של טראמפ לא ימצאו פלסטיני אחד שיקבל את ביטול זכויותיו וערעור הפרויקט הלאומי שלו".

טראמפ בישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)טראמפ בישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מאז הכרזתו של טראמפ במאי 2018 כי ארה"ב מכירה בירושלים כבירת ישראל, קיים נתק מדיני מוחלט בין הרשות הפלסטינית לבין הממשל האמריקני, ולא צפוי כי נציג פלסטיני רשמי ישתתף בהשקת התוכנית המדינית. ההערכה היא כי גם מדינות ערב לא יפרסמו הודעות תמיכה בעסקת המאה, אם כי ייתכן שבחריין תתמוך ואף תשלח נציג להשקת התוכנית. בשנתיים האחרונות מתקיימים יחסים בין וושינגטון לרמאללה רק באמצעות גופי המודיעין, בעיקר בין ה-CIA וראש המודיעין הפלסטיני. לאחר הכרזת טראמפ בנוגע להכרה בירושלים, הודיע עבאס כי ארה"ב בהנהגת טראמפ כבר לא יכולה להוות מתווכת בתהליך המדיני בין הפלסטינים לישראל.

תגיות:אבו מאזןעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה