חדשות בארץ

דרעי בבקעת הירדן: "אסור להחמיץ את ההזדמנות להחלת הריבונות"

במהלך סיור בבקעת הירדן, קרא שר הפנים אריה דרעי להחלה מהירה של הריבונות הישראלית על האזור: "מצווה הבאה לידך אל תחמיצנה, כל יום שעובר זה פספוס"

דרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)דרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הגיע הבוקר (שני) עם חברי סיעתו לסיור בבקעת הירדן, וקרא לפעול באופן מיידי להחלת הריבונות הישראלית על האזור. אל הסיור נלוו מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, וראשי מועצות בבקעה, ביהודה ובשומרון.

דרעי התייחס בדבריו לנסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון, לפגישה עם הנשיא דונלד טראמפ, לקראת פרסומה הצפוי של תוכנית השלום האמריקנית: "בתפילה היום התפללתי, בין שאר התפילות, גם על ראש הממשלה שיצליח במשימתו החשובה וההיסטורית. שכל הרעשים מסביב לא יפריעו למשימה הגדולה הזו, וכשהוא יחזור לארץ נוכל כבר להחיל, להתחיל לעבוד באופן מעשי בממשלה ובכנסת".

"אסור להחמיץ את ההזדמנות. מצווה הבאה לידך אל תחמיצנה. כל יום שעובר זה פספוס", הדגיש דרעי. "צריך לעשות זאת כמה שיותר מהר, שתהיה הסכמה רחבה, ושלא יפספסו את זה משיקולים פוליטיים או אחרים. זו הזדמנות היסטורית, מי יודע מתי היא תחזור".

"כאן עמדו אבותינו, כאן עברו, מכאן נכנסו לארץ ישראל, וכאן החלו את המסע הגדול של יישוב הארץ. אין ספק שזהו מקום היסטורי. זה שלנו, זו ארץ אבותינו. זו זכות גדולה להמשיך את המפעל הגדול שלהם", הצהיר שר הפנים. הוא ציין כי משרדו החל בעבודת מטה לקראת סיפוח הבקעה, בשיתוף עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "יש הרבה אתגרים להתמודד אתם. ראשי המועצות הופכים להיות לא ראשי מועצות של אלוף הפיקוד, אלא של שר הפנים, השאלה אם צריך לערוך בחירות חדשות או להקים ועדות ממונות. יש הרבה שאלות משפטיות, יישוביות. אנחנו מחכים לקבל את ראשי הרשויות, שיהיו חלק ממשרד הפנים, שהבקעה תהיה מחוז לכל דבר כמו כל המחוזות במדינת ישראל".

תגיות:בקעת הירדןאריה דרעיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה