חדשות בארץ

לאחר שהוגשה בקשה לפסילתה: היועמ"ש דורש מח"כ יזבק הסברים להתבטאויותיה

נציגו של היועמ"ש בוועדת הבחירות ביקש מיזבק להבהיר, בין השאר, את תשובתה למראיינת האם במסגרת ההתנגדות יהיה סביר בעיניה לפגוע בחיילים או ברמטכ"ל, עליה השיבה כי "החוק הבינלאומי בעצמו מאפשר לעמים שהם תחת כיבוש לפעול למען שחרורם". בעוצמה יהודית תוקפים: "הודעה תמוהה ביותר. יזבק הגישה אחר הצהריים תצהיר מטעמה ובו בחרה להתעלם ממרבית האמירות החמורות שיוחסו לה. דין אחד ליהודים, דין אחד לערבים"

יזבק (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)יזבק (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דורש מח"כ היבא יזבק (בל"ד) שתנמק את התבטאויותיה, מהן עשויה להשתמע כי היא תומכת בפגיעה פיזית בחיילי צה"ל. במכתב שהעביר היועץ הערב (ראשון) לחברת הכנסת, הוסבר כי הבהרה זו נדרשת בכדי שיוכל להשלים את גיבוש עמדתו ביחס לבקשות הפסילה שהוגשו נגדה בוועדת הבחירות המרכזית.

במכתב ששיגר מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עו"ד ענר הלמן, לפרקליטיה של יזבק, נכתב כי היועץ המשפטי לממשלה רואה בחומרה רבה התבטאויות שמהן עולה, במפורש או במשתמע, תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, לרבות פגיעה בחיילי צה"ל.

היועץ המשפטי לממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)היועץ המשפטי לממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בבקשת הפסילה שהגיש בשבוע שעבר ח"כ אופיר כץ מהליכוד לוועדת הבחירות המרכזית, נטען כי חברת הכנסת מבל"ד שוללת את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, וכן מביעה תמיכה במאבק מזוין של ארגוני הטרור הפלסטיניים נגד חיילים ואזרחים ישראלים. עוד צוטטו דבריה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שהביעה תמיכה מרומזת בפסילתה, אילו הייתה מוגשת בקשה ישירה לפסילתה של יזבק ולא לפסילת סיעת בל"ד בכללותה. "ההליך שבפנינו אינו מכוון לפסילת יזבק אלא לפסילת הרשימה המשותפת והראיות הללו מתוך עמוד הפייסבוק של יזבק, חמורות ככל שתהיינה, אין בהן כדי להצדיק את פסילת הרשימה המשותפת כולה באיזו מן העילות...", כתבה חיות בפסק הדין שנגע לפסילת סיעת בל"ד.

נשיאת העליון, חיות (צילום: פלאש 90)נשיאת העליון, חיות (צילום: פלאש 90)

הסיבה לבקשת פסילתה בוועדה נובעת מריאיון שהעניקה לחדשות 13 בעת מערכת הבחירות בספטמבר, אז נשאלה יזבק באשר לפוסט התמיכה ברוצח סמיר קונטאר, אותו הגדירה "שאהיד ולוחם ג'יהאד", והשיבה כי "זה לא טרור, זה לא תמיכה בטרור". היא הוסיפה: "אני עוד לא התחלתי את העשייה הפרלמנטרית שלי ואני כבר עדה ישירה מה זה להיות נרדף פוליטית כנבחר ציבור ערבי", הוסיפה יזבק.

נציגו של היועמ"ש בוועדת הבחירות ביקש מיזבק להבהיר, בין השאר, את תשובתה למראיינת האם במסגרת ההתנגדות יהיה סביר בעיניה לפגוע בחיילים או ברמטכ"ל, עליה השיבה כי "החוק הבינלאומי בעצמו מאפשר לעמים שהם תחת כיבוש לפעול למען שחרורם". כשהקשתה המראיינת ושאלה: "כלומר, את תופסת כלגיטימי פגיעה בחיילים?", ענתה יזבק כי "מה שלא לגיטימי הוא המשך הכיבוש".

במפלגת עוצמה יהודית תקפו בתגובתם את היועץ המשפטי לממשלה, עליו נטען כי הוא מנהיג "דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים". לדבריהם, "היועמ"ש לא טרח לפנות לבן ארי, מרזל וגופשטיין בטרם קבע כי יש לפסול את מועמדותם לכנסת, ואילו במקרה של יזבק שהתבטאויותיה חמורות בהרבה יבקש היועמ"ש מיזבק לערוך מקצה שיפורים ולהגיש הבהרות מאולצות".

עוד נמסר כי "הודעת היועץ המשפטי לממשלה תמוהה ביותר, נוכח העובדה שיזבק הגישה אחר הצהריים תצהיר מטעמה ובו בחרה להתעלם ממרבית האמירות החמורות שיוחסו לה. היועץ המשפטי לממשלה למעשה מבהיר הערב: דין אחד ליהודים, דין אחד לערבים".

תגיות:אביחי מנדלבליטהיבא יזבקבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה