"במדינת היהודים לא ייאסרו בני תורה"

כך הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באמירה שהצליחה לרגש רבים על רקע הקמפיין הפוליטי והתקשורתי לגיוס בכפייה של תלמידי הישיבות. "יש כאלו שלגבי ערבים מגלים הבנה לקשיים הייחודיים של המגזר, אך לגבי המגזר החרדי אין שום רגישות", הוסיף השר והרמטכ"ל לשעבר, בוגי יעלון

אא

ל רקע פרישת קדימה מהקואליציה ודחיפה מאסיבית מצד גורמים פוליטיים קיצוניים כלפי גיוס החרדים בכפייה, מהדהדת הכרזתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מלפני מספר ימים. כפי שפורסם בערוץ 10, נתניהו הבהיר בשיחות סגורות כי "במדינת היהודים לא יגבילו מכסה ללומדי תורה. במדינת היהודים לא ייכנס אדם לכלא בשל לימוד תורה".הדברים הגיעו באופן מפתיע למדי, אחרי שבמשך תקופה נתניהו הביע הזדהות עם עמדות המצדדים בגיוס המוני של חרדים בכפייה, למסגרת שכלל לא מתאימה להשקפת עולמם. האם איזושהי הארה רוחנית או שיחה עם דמות תורנית הבהירה לו את המשמעות שבמאסר בני תורה רק משום שהם מעוניינים ללמוד תורה? יתכן מאוד.

"יש כאלו שלגבי ערבים מגלים הבנה לקשיים הייחודיים של המגזר, אך לגבי המגזר החרדי אין שום רגישות" - כך התבטא לאחרונה השר והרמטכ"ל לשעבר, בוגי יעלון. ראש הממשלה אמר בהקשר זה: "בקדימה מוכנים שנושא הערבים ייקבע בתקנות, אך לגבי החרדים הם רוצים פירוט מידי בחוק באשר לסנקציות. אני דורש שמה שכתוב על חרדים יחול גם על ערבים".

"מי שצועק בוא נגייס את כולם מגיל 18 לא מבין את המציאות וברור שזה לא ישים", אמר לאחרונה יעלון בראיון לאתר וואלה. "צריך למנוע קרע בחברה הישראלית מבחינתנו ולשמור את אחדות העם".

ציטוט מעניין נוסף הגיע השבוע מכיוונו של יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, שהגיע למאהל

החרדים המשרתים ואמר כי "לא הייתי רוצה לחיות במדינה שבה לא קיים עולם ישיבות ראוי".

תגיות:גיוס חרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה