חדשות כלכלה

המכרז להקמת מתקן התפלה בגליל המערבי – יצא לדרך

עם סיומה של הקמת המתקן בגליל המערבי, שבעת מתקני ההתפלה בארץ צפויים לספק כמות השווה לכ- 85%-90% מסך הצריכה הביתית והעירונית של מים שפירים

מתקן התפלה (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)מתקן התפלה (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

ועדת המכרזים הבין-משרדית להתפלת מי ים פרסמה השבוע את מסמכי המיון המוקדם למכרז פומבי להקמתו ותפעולו של מתקן התפלה, בספיקה של 100 מיליון מטר קוב מים לשנה, באזור הגליל המערבי.

הוועדה מורכבת מנציגי משרד האוצר, משרד האנרגיה ורשות המים. פרסומו של המכרז בא בהמשך להחלטת ממשלה שהתקבלה ביוני 2018, בה אושרה תוכנית אסטרטגית להתמודדות עם תקופת הבצורת הרצופה שפקדה את משק המים בין השנים 2018-2013. אחד הצעדים עליהם הוחלט הוא הגדלת כמויות המים המותפלים וקידום תוכנית לחיבור האזורים המנותקים, ביניהם אזור הגליל המערבי, למערכת הארצית, לשם הגברת אמינות אספקת מי שתייה לתושבים, וכן מים לחקלאות, טבע ותיירות באזור.

עלות הקמתו של המתקן צפויה להסתכם בכ- 3 מיליארד שקלים. עם סיומה של ההקמה, שבעת מתקני ההתפלה בארץ צפויים לספק כמות השווה לכ- 85%-90% מסך הצריכה הביתית והעירונית של מים שפירים במשק בשנה. "צורכי המים והביקושים בישראל נמצאים במגמת עלייה, ויש להיערך גם לתקופות בצורת", אמרו במשרד האוצר.

החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, אמר: "בשבוע שעבר אישר קבינט הדיור את התכנית הסטטוטורית להקמת מתקן התפלה בגליל המערבי, לאחר כעשור שבו פועלת המדינה לאישור התוכנית. המתקן במיקום זה חיוני למשק המים, ויבטיח את המשך אספקת המים התקינה לאזור בעתיד. אנו ממשיכים ליישם את החלטת הממשלה להקמת מתקני ההתפלה, והפרויקט יתווסף לשורה ארוכה של פרויקטי תשתית המקודמים בימים אלו בחשב הכללי במסגרת תוכנית 'תשתיות 2030', בין היתר בתחומי התחבורה, אנרגיה ופסולת."

מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, הוסיף: "הקמת מתקן ההתפלה בגליל המערבי הוא חלק מיישום התוכנית האסטרטגית להתמודדות עם תקופות בצורת עתידיות, ומצטרף לפרויקטים נוספים שיחזקו את אמינות אספקת המים לצרכנים. מהלך זה יאפשר למשק להיערך בצורה ראויה לעלייה בביקושים ולפחיתה אפשרית בגשמים בעתיד".

מנהל רשות המים, גיורא שחם, הגדיר את הקמת מתקן ההתפלה בגליל המערבי כ"בשורה" לתושבי צפון הארץ ולמשק המים בישראל: "הוא יספק מים לאזור הסובל ממחסור חמור, שבשל שינויי האקלים רק ילך ויגבר, ובמידת הצורך יוכל לתגבר גם את הכינרת. על אף שמי הגשמים האחרונים שיפרו את מצב המים, המציאות בארץ – ובתוכה שינויי האקלים וגידול האוכלוסייה – מחייבת את הקמת מתקן ההתפלה".

תגיות:משרד האוצרהתפלהמשרד האנרגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה