חדשות בארץ

וואלה וידיעות אחרונות יועמדו לדין? היועמ"ש: "האפשרות עדיין נשקלת"

העוזרת ליועץ המשפטי לממשלה הבהירה כי בניגוד לנטען בפניות, "אפשרות העמדתם לדין של תאגידים אלו בפרשות המדוברות עודנה נשקלת על ידי הגורמים הרלוונטיים, וטרם התקבלה החלטה בעניין"

מנדלבליט מודיע על הגשת כתבי האישום נגד נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מנדלבליט מודיע על הגשת כתבי האישום נגד נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר הערב (רביעי) כי נבחנת האפשרות להעמיד לדין את תאגידי התקשורת – וואלה, ידיעות אחרונות ובזק, במסגרת פרשות 2000 ו-4000. את ההודעה על כך מסר מנדלבליט במענה לשאילתה שהפנו אליו עורכי הדין מיכאל דבורין ושמואל שניידר, נציגי ארגון הימין "לביא", שעובדים בקמפיין של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתשובה ששיגרה העוזרת ליועץ, עו"ד עדי מנחם-באר, נכתב כי הפרקליטים ביקשו בפניותיהם "להשוות את הטיפול" בעניינם של התאגידים המעורבים בשתי הפרשות בהן הוגשו כתבי אישום נגד נתניהו, לטיפול בעניינו של ראש הממשלה עצמו.  

מנחם-באר הבהירה כי בניגוד לנטען בפניות, "אפשרות העמדתם לדין של תאגידים אלו בפרשות המדוברות עודנה נשקלת על ידי הגורמים הרלוונטיים, וטרם התקבלה החלטה בעניין". עוד צוין כי קיימים הבדלים מהותיים בין שיקולי העמדה לדין של חשודים "בשר ודם", כלשון ההודעה, לבין העמדה לדין של תאגידים. "עם השלמת בחינת הנושא, יתקבלו ההחלטות בעניינם של התאגידים המדוברים", סיכמה.

נגד נתניהו הוגשו בחודש נובמבר שלושה כתבי אישום, בהם הוא מואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 4000, ומרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000. לפי כתב האישום, ראש הממשלה "נהג במשוא פנים והעמיד עצמו בניגוד עניינים בין תפקידיו הציבוריים לענייניו הפרטיים - תוך סטייה מהשורה".

מנדלבליט החליט על הגשת כתב אישום גם נגד בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', מבעלי בזק, בעבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, בתיק 4000. בעל השליטה והעורך האחראי של "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, הועמד לדין בעבירה של הצעת שוחד בתיק 2000. במסגרת תיק זה מואשם נתניהו בניהול משא ומתן עם מו"ל "ידיעות אחרונות", במטרה לקבל סיקור אוהד, בתמורה להגבלות על העיתון "ישראל היום". 

תגיות:ידיעות אחרונותבזקוואלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה