חדשות בארץ

פוטין ייפגש מחר עם אמה של נעמה יששכר

בפגישה שתתקיים במעון ראש הממשלה בבפלפור ישתתף גם הפטריארך היווני בירושלים, שתווך בין אמה של הצעירה הישראלית לנשיא הרוסי. הדיפלומט הבכיר, יורי אושקוב, שהתייחס לדיווח המקורי באתר הכלכלי "ודומוסטי" ובסוכנות הידיעות רויטרס, מסר: "נתניהו ביקש שוב ושוב את שחרורה וגם הנשיא ריבלין שלח מכתב. הצדדים ידונו בהיבט ההומניטרי של הנושא במהלך הפגישה"

פוטין, בעיגול נעמה יששכר (תמונת פוטין: שאטרסטוק)פוטין, בעיגול נעמה יששכר (תמונת פוטין: שאטרסטוק)
אא

גורמים במוסקבה ובירושלים אישרו היום (רביעי) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגש מחר עם אמה של נעמה יששכר, יפה, במסגרת ביקורו בישראל. לפי גורם בקרמלין, השניים ייפגשו במהלך פגישתו של פוטין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו הרשמי בבלפור, וישתתף בה גם הפטריארך היווני בירושלים שתווך בין אמה של הצעירה הישראלית לנשיא הרוסי.

היועץ הבכיר בקרמלין, יורי אושקוב, שהתייחס לדיווח המקורי באתר הכלכלי "ודומוסטי" ובסוכנות הידיעות רויטרס, מסר: "נתניהו ביקש שוב ושוב את שחרורה וגם הנשיא ריבלין שלח מכתב. הצדדים ידונו בהיבט ההומניטרי של הנושא במהלך הפגישה".

הפטריארך בפגישתו עם הנשיא פוטין (צילום: יח"צ)הפטריארך בפגישתו עם הנשיא פוטין (צילום: יח"צ)

מוקדם יותר היום פורסם כי גורמים בכירים בישראל מעריכים כי התמורה הישראלית עבור שחרורה של יששכר תתבטא, בין השאר, בהעברת נכסים קרקעיים בירושלים לידיה של רוסיה. אחד הנכסים בהם מדובר הוא מתחם חצר אלכסנדר בעיר העתיקה. השטח שייך לכנסייה הרוסית, אך היה נתון במחלוקת ארוכת שנים בין פלגים כנסייתיים שונים. לפני מספר שנים, דרש הקרמלין מישראל להסדיר את רישום הבעלות על הנכס לטובת הגוף המזוהה עמו, אך בירושלים העדיפו 'לגרור רגליים'. על פי הפרסום הבוקר ב"מעריב", בסוף החודש שעבר נענתה ישראל לבקשה הרוסית, ובמשרד המשפטים חתמו על שינוי רישום הבעלות. נכס נוסף בו חושקת רוסיה הוא מגרש הרוסים במרכז ירושלים. הבעלות על המתחם הייתה במקורה רוסית, אך הועברה לפני עשרות שנים לידיה של ישראל.

נעמה יחד עם אמה, יפהנעמה יחד עם אמה, יפה

ההתפתחות באה יומיים לאחר הודעת ראש הממשלה כי ייפגש ביום חמישי עם נשיא רוסיה, וידון עמו באשר לאפשרות למתן חנינה לנעמה יששכר, הצעירה הישראלית שנדונה לשבע שנות מאסר וחצי במוסקבה. בכך, אישר נתניהו את דבריו של דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, כי סביר מאוד שהשניים ידונו בנושא שחרורה במהלך פגישתם ביום חמישי.

בהודעה מטעם ראש הממשלה נאמר עוד כי נתניהו וראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, נועדו בצהריים עם אמה של נעמה, יפה יששכר. "חיבקתי אותה בשם כולכם, ואמרתי לה שכפי שהקרמלין פרסם היום, אני צפוי להיפגש עם הנשיא פוטין ביום חמישי ולדון עמו על חנינה לנעמה. אני מקווה כמוכם לבשורות טובות", אמר נתניהו. אמה של נעמה נחתה אתמול בישראל, אחרי שנפגשה עם בתה בכלא הרוסי. "הגענו לרגע האמת. השבוע אדע מתי נעמה משתחררת. אני רוצה ללכת לראות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ולחזק אותו. אני מאמינה שפוטין יחון אותה", אמרה עם נחיתתה בנמל התעופה בן גוריון.

פוטין ינחת מחר בישראל כדי להשתתף בטקס לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, הנערך ביד ושם תחת הכותרת "זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות". באירוע ישתתפו כ-40 נשיאים, ראשי ממשלה, נציגים של בתי מלוכה וראשי פרלמנט מאירופה, צפון אמריקה ואוסטרליה.

תגיות:ולדימיר פוטיןנעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה