חדשות בארץ

ההסלמה בדרום: צרור בלוני נפץ אותר בחצר בית בשדות נגב

לאחר הריגת שלושת המחבלים, שחדרו אמש מרצועת עזה לשטח ישראל והשליכו מטענים לעבר חיילי צה"ל, המשיכו הפלסטינים גם הבוקר לשגר בלוני נפץ לעבר שטח העוטף

הכנת בלון נפץ לשיגור מרצועת עזה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)הכנת בלון נפץ לשיגור מרצועת עזה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

הפלסטינים המשיכו גם הבוקר (רביעי) לשגר בלוני נפץ לעבר יישובי עוטף עזה. בחצר אחורית של בית בשטח המועצה האזורית שדות נגב אותר צרור בלונים, אליהם חובר פריט חשוד. חבלן משטרה הגיע למקום ונטרל את החפץ החשוד.

לאור התגברות תופעת הפרחת בלוני הנפץ לעבר עוטף עזה, ביקשו הבוקר במועצה האזורית שדות נגב לחדד בקרב התושבים את הנחיות הביטחון והבטיחות: "בכל מקרה של זיהוי בלונים או פריט חשוד אחר – לא לגעת, ולהתרחק ככל הניתן מהמקום. במקביל, יש לחייג למשטרה או לרבש"צ היישוב ולעדכן מהר ככל הניתן".

חיילי צה"ל סיכלו אמש ניסיון פיגוע של שלושה מחבלים, שחדרו למרחק של כ- 400 מטרים בתוך שטח ישראל, באזור כיסופים. בתיעוד שפורסם על ידי צה"ל, נראים המחבלים משליכים שני מטענים לעבר הכוחות שהוזנקו למקום. דובר צה"ל מסר, כי "כוחות צה"ל זיהו שלושה חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה, ונכנסו לאזור מיוער במרחב הגבול. לוחמי צה"ל, שקפצו לנקודה, כיתרו את המרחב והחלו בסריקות אחר החשודים, שהשליכו מטען או רימון לעבר הלוחמים. הלוחמים פתחו באש לעבר החשודים, זוהתה פגיעה. לא נשקפה סכנה ליישובים".

(סרטון: דובר צה"ל)

לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין הי"ד, פנו הבוקר למזכיריהם הצבאיים של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בנט, ודרשו מהם שלא לשחרר לקבורה את גופותיהם של שלושת המחבלים. ממשפחת גולדין נמסר, כי "על אף החלטת הקבינט, ולמרות ההבטחות המפורשות של נתניהו ובנט, התרחשו לאחרונה מספר מקרים של החזרת גופות מחבלים לעזה. הפנייה שלנו בעניין נעשית על מנת להזכיר לראש הממשלה ולשר הביטחון כי בידי החמאס בעזה נמצאים עדיין הדר, אורון, אברה והישאם".

בשבוע שעבר דיווח העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", כי הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה – בראשם חמאס – החליטו לחדש את ההסלמה עם ישראל. על פי הדיווח, הרקע לכך הוא המתיחות השוררת בעת האחרונה בין הפלגים למצרים – בין היתר בשל ביקורן של משלחות חמאס והג'יהאד האסלאמי בטהראן – וכן הטענות בעזה כי ישראל מתחמקת מיישום ההבנות שסוכמו בתיווכה של מצרים. בלונים עם מטעני נפץ אותרו בימים האחרונים באזור היישוב מסילת ציון שליד בית שמש, בקו החוף של אשדוד, בגן שעשועים ציבורי בשדרות, בשטחי המועצה האזורית שדות נגב ובמקומות נוספים. בכל המקרים, חבלנים נטרלו ללא פגע את החפצים החשודים.

תגיות:חמאסעוטף עזהרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה