חדשות בארץ

דרעי: ש"ס תתמוך בהחלת הריבונות על הבקעה וההתיישבות ביהודה ושומרון

ברקע חילופי ההתנצחויות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע יו"ר ש"ס, אריה דרעי, כי מפלגתו תתמוך בכל יוזמה להחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובהתיישבות ביהודה ושומרון: "נוצרה כעת הזדמנות היסטורית"

דרעי (צילום: פלאש 90)דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הודיע הבוקר (רביעי) כי מפלגתו תתמוך בחוק ובכל החלטה ויוזמה להחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובהתיישבות ביהודה ושומרון.

"זו נחלת אבותינו שהובטחה לעם ישראל מדורי דורות", אמר דרעי. "נמשיך לפעול בכל כוחנו לביסוס אחיזתנו בארץ ישראל ולחיזוק ההתיישבות היהודית בבקעה וביהודה ושומרון".

דרעי ציין, כי "נוצרה כעת הזדמנות היסטורית. ש"ס תתמוך ביוזמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להחלת הריבונות, וקוראת לכל המפלגות להצטרף למהלך, בכדי להבטיח הסכמה לאומית רחבה שתעביר מסר לעולם כי עם ישראל מאוחד בסוגיה החשובה הזו".

בנאום שנשא אמש באירוע פתיחת קמפיין הליכוד לכנסת ה- 23, הבטיח נתניהו להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל צפון ים המלח – "ללא דיחוי, ובלי שום וטו של אחמד טיבי". הוא הוסיף והצהיר, כי "לא רק שלא נעקור אף יישוב, אנחנו נחיל את החוק הישראלי על כל ההתיישבות. גוש עציון, מעלה אדומים, אריאל וכל שאר היישובים, בלי יוצא מהכלל. הכל כלול". אתמול דווח, כי ייתכן שבשבוע הבא תוגש לכנסת הצעת חוק ממשלתית להחלת הריבונות על הבקעה.

דבריו של נתניהו בנוגע לסיפוח בקעת הירדן נאמרו לאחר מספר שעות של התנצחויות הדדיות בנושא עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. במהלך ביקור במועצה האזורית צפון ים המלח, הצהיר גנץ כי לאחר הבחירות יפעל להחלת הריבונות באזור: "נעשה זאת במהלך לאומי מוסכם, ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית". נתניהו ענה בתגובה: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו, בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו". 

בהמשך כתב נתניהו בטוויטר: "בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה". גנץ הגיב בטוויטר: "קודם נדון בחסינות, ואחר כך ננהל את החלת הריבונות".

התבטאותו של גנץ ביחס לסיפוח הבקעה זכתה לגינויים נרחבים במחנה השמאל. בעקבות הסערה, הוא פנה לחברי הכנסת של כחול לבן בקבוצת ווטסאפ, והבהיר: "חידוד בנושא הבקעה – חיזרו לדבריי, קראו ו/או הקשיבו להם היטב: אין בינם ובין סיפוח חד צדדי של הבקעה ולא כלום! אל תתנו לאף אחד לעשות סיבוב על עמדה אחראית".

תגיות:בקעת הירדןאריה דרעיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה