חדשות בארץ

הדיון במועצת הביטחון: דנון הציג תמונה של מפגינה צעירה שנהרגה בידי הרשויות

בנאום, שחלקו נישא בשפה הפרסית, דנון הבהיר כי "ישראל עומדת לצד העם האיראני". עוד אמר דנון: "לשכנינו הפרסים יש מורשת עשירה שהם צריכים להיות גאים בה. העם הפרסי הוביל את ההכרזה על זכויות אדם, סייע לביטול העבדות ונתן לאנשים את הזכות לבחור את דתם". לטענתו, מערכות המים, אלגברה, אנימציה, שחמט – "כולן המצאות איראניות"

דנון בנאום במועצת הביטחוןדנון בנאום במועצת הביטחון
אא

לראשונה מאז החלטת מעצמות אירופה על הפעלת המנגנון לפתרון הסכסוכים בהסכם הגרעין עם איראן, התכנסה היום (שלישי) מועצת הביטחון של האו"ם לדיון בעניין ההתפתחויות במזרח התיכון. במהלך הדיון הציג שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, לנוכחים את תמונתה של צעירה איראנית שנהרגה, לטענתו, בידי הרשויות בטהראן לאחר שהפגינה נגד המשטר. בנאום, שחלקו נישא בשפה הפרסית, דנון הבהיר כי "ישראל עומדת לצד העם האיראני".

לפי דנון, ניקטה אספנדני בת ה-14 נהרגה במהלך ההפגנות העממיות נגד המצב הכלכלי, שכוון בין השאר נגד שלטון האייתוללות ברפובליקה האסלאמית. "לאחר הרצח הנורא, המשטר ניסה לטייח את המוות של ניקטה. בהתחלה פרסם שהיא מתה מסיבות אחרות ולאחר מכן הכריח את הוריה לומר שהיא מתה מהרעלה", אמר השגריר באו"ם.

מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: שאטרסטוק)מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: שאטרסטוק)

עוד אמר דנון: "לשכנינו הפרסים יש מורשת עשירה שהם צריכים להיות גאים בה. העם הפרסי הוביל את ההכרזה על זכויות אדם, סייע לביטול העבדות ונתן לאנשים את הזכות לבחור את דתם". לטענתו, מערכות המים, אלגברה, אנימציה, שחמט – "כולן המצאות איראניות".

"לא ייאמן כמה גדול הפער בין ההיסטוריה המרהיבה למשטר הנוכחי", הוסיף דנון. "זה אבסורד שעם שהמציא את זכויות האדם ופעל למען חופש דת נשלט בידי משטר שרומס את שתי הזכויות הללו. אסור לקהילה הבינלאומית לעמוד מהצד בזמן שהמשטר האיראני משתיק, כולא ומוציא להורג את תושביו".

בשבוע שעבר הודיעו שרי החוץ של צרפת, בריטניה וגרמניה הודיעו כי ביקשו לכנס את הוועדה המשותפת לטיפול בהפרות הסכם הגרעין עם איראן, זאת, בעקבות הודעתה על נסיגה נוספת מההסכם והעשרת אורניום לרמה גבוהה יותר. עם זאת, המעצמות האירופיות הדגישו כי הן אינן תומכות במדיניות "המקסימום לחץ" של ארצות הברית על איראן.

שר החוץ האיראני זריף (צילום: שאטרסטוק)שר החוץ האיראני זריף (צילום: שאטרסטוק)

בהודעת איראן בתחילת החודש צוין כי הרפובליקה תעקוף, בפעם השנייה, את רף 300 הקילוגרמים של אורניום מועשר ברמה נמוכה של 3.67% שהסכם הגרעין מ- 2015 מתיר לה להחזיק, ותעשיר אורניום ללא הגבלה – בהתאם לצרכיה הטכניים. הערכות הן כי עד כה צברה איראן כ-600 ק"ג של אורניום, ולא ברור האם תחל בהעשרה ברמה גבוהה יותר. משמעות ההכרזה היא שמעתה לא תהיה עוד הגבלה של הקהילה הבינלאומית על יכולת העשרת האורניום, רמת האורניום המועשר והמחקר והפיתוח האיראניים. בשבוע שעבר אמר דובר הממשלה באיראן כי צעדיה של ארצו הפיכים אם ארה"ב תסיר את הסנקציות על טהראן, וכי במצב כזה ארצו "תמשיך לעבוד עם האו"ם".

זמן קצר קודם הודעת שר החוץ של האיחוד הכריזו מזכירי המדינה והאוצר של ארצות הברית, מייק פומפאו וסטיב מנוצ'ין, כי יוטלו עיצומים כלכליים חדשים על איראן. במסיבת עיתונאים משותפת הוסיפו השניים כי הסקציות יושתו, בין השאר, על בכירים בממשל בטהראן, לרבות אלה שהוגדרו כמעורבים בתקיפת הכוחות האמריקניים בעיראק. "אנחנו רוצים שאיראן תתנהג כמו מדינה נורמלית ומקווים שהסנקציות שאנו מכריזים עליהן היום יסייעו בכך", הסביר מזכיר המדינה, ומנוצ'ין הוסיף: "הסנקציות היום הן חלק ממחויבותנו לעצור את פעילות הטרור העולמית של איראן".

תגיות:איראןמועצת הביטחון של האו"םישראלדני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה