חדשות בארץ

דיווח: הצעת חוק לסיפוח הבקעה – בשבוע הבא. נתניהו לגנץ: "מעמיד אותך במבחן"

נתניהו פנה לגנץ: "שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה". לפי הפרסומים, בדבריו רמז נתניהו על כוונתו להביא בשבוע הבא למליאת הכנסת הצעת חוק לסיפוח הבקעה

גנץ ונתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ונתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

התכתשות המנהיגים נמשכת: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שלישי) להבטחתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ כי יפעל לאחר הבחירות לסיפוח בקעת הירדן. "בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח", צייץ ראש הממשלה בטוויטר. "אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה". לפי פרסומים הערב, בדבריו רמז נתניהו על כוונתו להביא בשבוע הבא למליאת הכנסת הצעת חוק לסיפוח הבקעה.

גנץ בסיור היום בבקעת הירדןגנץ בסיור היום בבקעת הירדן

מוקדם יותר היום סייר גנץ עם בכירי מפלגתו בבקעת הירדן, במהלכה הצהיר על קידום המהלך להחלת הריבונות הישראלית בשטח. גנץ טען כי בקעת הירדן היא "חומת המגן המזרחית של ישראל בכל תרחיש" והוסיף כי "ממשלות שרצו בעבר להחזיר אותה טעו". לדבריו, "אחרי הבחירות נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית".

זמן קצר לאחר הכרזתו של גנץ, נתניהו הגיב: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו". בתגובה, גנץ כתב בטוויטר: "ביבי. קודם נדון בחסינות ואחר כך ננהל את החלת הריבונות".

בד בבד, במחנה השמאל תקפו את הצהרת יו"ר כחול לבן, ובהודעה מטעמו של מספר 2 בעבודה-מרצ-גשר, ניצן הורוביץ, נכתב כי "גם גנץ במספחים" וכינה את המהלך "ספין חלול של הימין". הוא האשים את כחול לבן "בחוסר ביטחון", ואמר כי אם זו אכן הכוונה, "לספח 40% מהשטחים באופן חד-צדדי ולחסל כל סיכוי להסדר – זה מעיד על חוסר הגיון. לא יודע מה יותר חמור. כך או כך זה מבהיר מצוין שלאנשי שמאל-מרכז אין מה לחפש בכחול-לבן".

חברי איחוד רשימות השמאל, הורוביץ וגולןחברי איחוד רשימות השמאל, הורוביץ וגולן

גם יו"ר איחוד רשימות השמאל, עמיר פרץ, תקף את כוונתו של גנץ לפעול לסיפוח בקעת הירדן לאחר הבחירות. "אני מצפה מכחול לבן שלא להיגרר לסדר היום שכופה הימין הקיצוני בהובלת סמוטריץ. עתיד בקעת הירדן צריך להיקבע כחלק ממו"מ ומהסדר כולל, תוך שימת דגש על סידורי הבטחון החיוניים של ישראל. אסור לכחול לבן ליפול למלכודות הימין. זו רק אחת מתוך אינספור מלכודות נוספות שיגיעו במערכת הבחירות, אמר פרץ.

חברת הרשימה תמר זנדברג הגיבה כי "בשביל ממשלת סיפוח מסוכנת שתבעיר את המזרח התיכון יש לנו את בנט וסמוטריץ'. הניסיון של גנץ לעקוף מימין אפילו את השוליים עלול להיגמר בתאונה נוראית למדינת ישראל כולה. השאלה אם גנץ ילך בדרך הזו או בדרך של שינוי ותקווה תלויה בשותפים שלו. אנחנו מתחייבים לשמור על גנץ בנתיב הנכון".

יו''ר הרשימה המשותפת, עודהיו''ר הרשימה המשותפת, עודה

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, פנה לגנץ, לו אמר כי "לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי". לדבריו, "ככה לא מחליפים ראש ממשלה. סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו".

תגיות:בקעת הירדןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה