חדשות בארץ

בנט מגיב לראש הממשלה הפלסטיני: "נתפוס את שטחי ישראל ונחיל עליהם ריבונות"

לפי שר הביטחון, המטרה העליונה של הממשלה היא להחיל את הריבונות הישראלית כבר במהלך השנה הקרובה, על מנת "לפרוץ את ההקפאה הזאת של 52 שנים שבהן שלא החלנו את החוק אפילו על סנטימטר אחד. ביהודה ושומרון, בבקעת הירדן, בשומרון, ביהודה – אנחנו נחיל ריבונות". הבוקר אמר ראש הממשלה הפלסטינית כי ברשות חותרים לבטל את ההבחנה שבין שטחי B, A ו-C

בנט בסיור בבנימין (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)בנט בסיור בבנימין (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט הגיב היום (שלישי) לדבריו של ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, לפיו ברשות הפלסטינית מתכוונים לקדם בנייה גם בשטחי C, הנמצא לפי הסכם אוסלו בשליטה ביטחונית ואזרחית ישראלית. "אנחנו במערכה על שטחי ארץ ישראל", אמר בנט במהלך ביקור במועצה האזורית בנימין. "הם מנסים לקחת לנו את השטח. אנחנו עולים לזירה. נתפוס את השטחים של ארץ ישראל, ניישב בהם את אזרחי המדינה, נבלום את הבנייה הפלסטינית ונחיל ריבונות".

ראש הממשלה הפלסטיני, אשתייה (צילום: פלאש 90)ראש הממשלה הפלסטיני, אשתייה (צילום: פלאש 90)

בראיון שפורסם הבוקר ב'הארץ' הודיע ראש הממשלה הפלסטינית כי ברשות חותרים לבטל את ההבחנה שבין שטחי B, A ו-C. אשתייה אמר כי האסטרטגיה שלו שואפת "להתנתק מהתלות הקולוניאלית בישראל", שבמסגרתה ישנו צורך קודם כל לחזק את תפוקת הייצור של הכלכלה הפלסטינית. הוא תקף את ממשלת ישראל, ואמר: "אנחנו תחת כיבוש. זה אומר שישראל יכולה להציב מחסומים, יכולה לעצור אותי, להרוג אותי, לגרש אותי. מה שאני אומר לך זה שיש לנו הדרכים שלנו להתמודד עם המציאות שנכפתה עלינו".

בהצהרתו הדגיש בנט כי "בשנים האחרונות אנחנו נמצאים בקרב בלימה", וכי "התקופה הקרובה היא מעבר מבלימה להכרעה, להחלת הריבונות על שטחי C שבארץ ישראל, שביהודה ושומרון". לפי שר הביטחון, המטרה העליונה של הממשלה היא להחיל את הריבונות הישראלית כבר במהלך השנה הקרובה, על מנת "לפרוץ את ההקפאה הזאת של 52 שנים שבהן שלא החלנו את החוק אפילו על סנטימטר אחד. ביהודה ושומרון, בבקעת הירדן, בשומרון, ביהודה – אנחנו נחיל ריבונות".

במקביל, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר הבוקר בסיור בבקעת הירדן כי יפעל להחלת הריבונות בשטח. "בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל בכל תרחיש עתידי שלא יקרה", אמר גנץ. "ממשלות שדנו בעבר על האפשרות להחזיר אותה עשו טעות אסטרטגית ביטחונית חמורה, ואנחנו רואים את חבל הארץ הזה כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל". עם זאת, הוא הבהיר כי המהלך ייעשה בהסכמה ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית. "עד אז נדאג להמשיך לפתח את המרחב הזה, חייבים להתקדם". לדבריו, "אסור שיקרו מקרים נוספים כמו אובדן צופר ונהריים, תופעה חמורה שהתרחשה בעיניי בעיקר בגלל הזנחה מדינית מתמשכת של היחסים שבינינו לבין ירדן".

תגיות:נפתלי בנטמוחמד אשתייההתנחלויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה