חדשות בארץ

סבב תיקים חדש של נתניהו: הנגבי לחקלאות, אקוניס לרווחה, חוטובלי לתפוצות

בעקבות ביקורת שמתח בג"ץ על מינוי חברי כנסת לשרים חדשים בממשלת המעבר, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להפקיד את המשרדים שנותרו פנויים בידיהם של שרים מכהנים. סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, תקודם לתפקיד שרת התפוצות

נתניהו ואקוניס (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו ואקוניס (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (שני) על סבב מינויים חדש לתיקים בממשלה, שנותרו פנויים לאחר שנאלץ לוותר עליהם בתחילת החודש. השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, ימונה לשר החקלאות. שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, יצרף לתחום אחריותו את משרד העבודה והרווחה. סגנית שר החוץ, ציפי חוטובולי, תמונה לשרת התפוצות, ובמשרד החוץ לא ימונה סגן במקומה. חבר הכנסת משולם נהרי (ש"ס), שכיהן עד כסגן שר במשרדי הפנים ופיתוח הפריפריה, ימונה לסגן שר העבודה והרווחה.

כזכור, נתניהו הודיע בתחילת החודש על התפטרותו מכל תפקידיו כשר, וזאת בעקבות הגשת כתב האישום נגדו, ולאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר כי אינו יכול להמשיך בכהונתו כשר. כעבור מספר ימים, הודיע ראש הממשלה על סבב תיקים, שכלל – בנוסף לקידומה של חוטובלי – את מינויו של חבר הכנסת דוד ביטן לשר החקלאות, את העברתה של שרת השיכון והבינוי, יפעת שאשא ביטון, למשרד הרווחה, ואת מינויו של סגן שר האוצר, יצחק כהן (ש"ס), למחליפה במשרד זה. אלא שסבב התיקים עלה על שרטון, בעקבות ביקורת שמתח בג"ץ על ריבוי המינויים של שרים חדשים בממשלת המעבר.

הנגבי (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)הנגבי (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

שופטי בג"ץ ביטאו את עמדתם בדיון בעתירה, שהוגשה נגד מינויו של יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, לשר הביטחון. השופטים אומנם לא פסלו את המינוי, אולם הבהירו כי "לא ניתן יהיה לקבל התנהלות לפיה ממשלת מעבר, שאינה נהנית מאמון הכנסת ולפיכך מחויבת באיפוק וריסון בהתנהלותה, תנצל את הסמכות הנתונה לה ותגדיל עד בלי די את מספרם של חברי הממשלה". לדבריהם, "בשונה מממשלה הזוכה לאמון הכנסת, שמוענק לה חופש פעולה ניכר בכל הנוגע למינוי שרים, על ממשלת מעבר להימנע מביצוע שינויים בהרכבה, מקום שבו הדבר אינו דרוש לשם הבטחת תפקודה התקין". בפסק הדין נעשתה הבחנה "בין מצבים שבהם מתעורר צורך – כדוגמת הצורך להחליף שר שהתפטר מהממשלה, או שנפטר חלילה – ובין מצבים שאין בהם חשש להיווצרותו של 'חלל שלטוני', למשל כאשר הממשלה שואפת לשנות את חלוקת התפקידים בין השרים המכהנים, או לצרף שר חדש במקום שר המוסיף לכהן כחבר בממשלה בתפקיד שר אחר".

בשל הביקורת של בג"ץ, החליט נתניהו לפני כשבוע וחצי לדחות את מינוי השרים החדשים. למחרת הודיע ביטן כי הוא מוותר על התפקיד: "בעקבות ההשהיה במינוי השרים, החלטתי לוותר על המינוי לשר החקלאות", מסר בהודעה לתקשורת. "חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתלות שונות, עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן". סגן שר האוצר הודיע אף הוא, כי הוא מוותר על קידומו לתפקיד שר הבינוי והשיכון, שכן בשל עמדת בג"ץ נוצר קושי בהעברתה של שאשא ביטון למשרד הרווחה. "לא רציתי שמינויי יהיה על חשבון פיטוריה של השרה שאשא ביטון. זו לא דרכי, ובניגוד לאופיי", נמסר בהודעה מטעמו של כהן. "אני מעדיף להמשיך במשרד האוצר, ולקדם יוזמות ופעולות למען כלל הציבור בישראל".

תגיות:ציפי חוטובליאופיר אקוניסצחי הנגביבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה