חדשות בארץ

תיעוד: צה"ל החל לפרוס טכנולוגיה לגילוי מנהרות טרור בגבול לבנון

צה"ל פרסם תיעוד ראשוני של העבודות לפריסת תשתית טכנולוגית לגילוי וזיהוי מנהרות טרור בגבול עם לבנון. הטכנולוגיה הייחודית, שהותאמה למאפייני הקרקע בגבול הצפון, תעקוב אחר הנעשה בתווך התת-קרקעי, כצעד מניעתי: "הפריסה נעשית בתיאום מלא עם ראשי הרשויות"

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל פרסם הערב (ראשון) תיעוד ראשוני של העבודות שהחלו בשעות הבוקר, לפריסת תשתית טכנולוגית לגילוי וזיהוי מנהרות טרור בגבול עם לבנון.

התשתית מבוססת על טכנולוגיה ייחודית מסוגה, שהותאמה למאפייני הקרקע בגבול הצפון. הטכנולוגיה עתידה לעקוב אחר הנעשה בתווך התת-קרקעי, כצעד מניעתי. בצה"ל מדגישים, כי אם תאותר פעילות תת-קרקעית נוספת – היא תסוכל כפי שנעשה בעבר.

(סרטון: דובר צה"ל)

כזכור, לפני כשנה, במסגרת מבצע "מגן צפוני", צה"ל חשף והשמיד את שש המנהרות ההתקפיות חוצות הגדר שנחפרו על ידי חיזבאללה. המבצע שלל מארגון הטרור יכולת ייחודית, אותה בנה במשך שנים והשקיע בה מאמצים רבים. הנחת היסוד בצה"ל היא, כי כיום אין מנהרות חוצות משטח לבנון לשטח ישראל.

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, הדגיש כי "אין מידע חדש באשר למנהרות חוצות גדר בגבול. הנחת המערכת היא צעד תשתיתי מניעתי, והיא לא נובעת ממודיעין חדש". הוא הסביר, כי ההודעה על כך נועדה למנוע תגובה שגויה מהצד הלבנוני, ממנו ניתן יהיה להבחין בפעילות הישראלית. "הפריסה נעשית בתיאום מלא עם ראשי הרשויות, ואנחנו כמובן ממשיכים בהגנה במרחב", הוסיף.

התחלת הפריסה של התשתית הטכנולוגית מתבצעת בסמוך ליישוב משגב עם. ובהמשך – בהתאם לצרכים המבצעי והמודיעיני, ובהתאם להערכת המצב ולשיקולים התקציביים – מתכוננים בצה"ל להרחיב אותה לנקודות נוספות לאורך קו הגבול.

(תמונות: דובר צה"ל)

תגיות:לבנוןמנהרותחיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה