חדשות בארץ

בעקבות ההצפות: הממשלה אישרה 30 מיליון שקלים לשיקום נהריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, כי בנוסף ל"מתן עזרה ראשונה", הממשלה תבצע בהמשך "טיפול שורש בבעיית ההצפות". במסגרת תוכנית השיקום, יועברו 6 מיליון שקלים לתיקון הנזקים שנגרמו לאתרים התיירותיים בעיר

ההצפות בנהריה (צילום: Meir Vaknin/Flash90)ההצפות בנהריה (צילום: Meir Vaknin/Flash90)
אא

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון), בישיבתה השבועית, הקצאה כספית של 30 מיליון שקלים לעיר נהריה, בעקבות ההצפות שפקדו את העיר לפני כשבוע וחצי וגרמו לנזקים כבדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בתחילת השבוע שעבר לנהריה, וערך ביקור תנחומים בבית משפחתו של מוטי בן שבת, שנספה לאחר שסייע להצלת בני משפחה שנלכדו בזרם נחל הגעתון ונסחף בשיטפון. בפתח ישיבת הממשלה, התייחס נתניהו לביקורו בנהריה, ואמר כי הוא היה "מרגש פעמיים – אחד, הביקור בבית משפחת בן שבת, שישבו שבעה על מותו של גיבור אמיתי, מוטי בן שבת, שנחלץ ליד ביתו להציל משפחה וילדים, ושילם על כך בחייו. שנית, היינו גם בביקור מרגש יחד עם ראש העיר רונן מרלי, לראות את הנזקים בנהריה. אנחנו מחויבים לטפל בזה. קודם כל לתת עזרה ראשונה, שיקום בזק".

בעקבות הסיור בעיר, הנחה נתניהו את ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, להכין תוכנית ממשלתית לשיקום נזקי השיטפונות בנהריה. התוכנית גובשה יחד עם שרי הפנים, התיירות, השיכון והבינוי, האנרגיה, הגנת הסביבה והאוצר. היא כוללת תקציבים עבור שיקום מיידי של העיר, מימון פעולות תכופות, פינוי מפגעים ושדרוג תשתיות ציבוריות שנפגעו בשיטפונות.

"חשוב מאוד לשקם את העיר", הדגיש נתניהו. "הבעיה היא לא רק מתן עזרה ראשונה, אלא צריך לטפל טיפול שורש בבעיית ההצפות. הדרך היחידה לעשות זאת – ונעשה זאת בהמשך – היא לאשר את הקמת מאגרי המים, שימנעו סופית את ההישנות של ההצפות האלה. כלומר, התוכנית לא רק תעזור לנהריה בזמן הקצר, בזמן המיידי, אלא גם תאפשר לה להתחזק ולצמוח מבלי להתעכב בבעיות הללו פעם אחר פעם".

במסגרת תוכנית השיקום לנהריה, יועברו 6 מיליון שקלים לתיקון הנזקים שנגרמו לאתרים התיירותיים בעיר. שר התיירות, יריב לוין, אמר: "נהריה היא מוקד משיכה למבקרים רבים, המגיעים אליה בכל ימות השנה. השקענו המון בהקמתה של טיילת החוף, המשתרעת על פני 1.5 ק"מ, ואנו משקיעים כרגע בעוד ועוד פרויקטים תיירותיים בעיר. לא ניתן לפגעי מזג האוויר להרוס את מה שבנינו, ולפגוע בזמן הבילוי וההנאה של תושבי העיר והמבקרים בה".

תגיות:נהריההצפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה