חדשות בארץ

דיווח: ארגוני הטרור בעזה החליטו לחדש את ההסלמה

בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח העוטף, דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחב'אר" כי הפלגים הפלסטיניים החליטו להסלים מחדש את העימות עם ישראל. הרקע להחלטה: מתיחות מול מצרים, והטענות כי ישראל מתחמקת מיישום ההבנות

אילוסטרציה (צילום: Fadi Fahd/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Fadi Fahd/Flash90)
אא

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח הבוקר (חמישי), כי הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה – בראשם חמאס – החליטו לחדש את ההסלמה עם ישראל. על פי הדיווח, הרקע לכך הוא משבר בין הפלגים למצרים, והטענות בעזה כי ישראל מתחמקת מיישום ההבנות שסוכמו בתיווכה של מצרים.

לדברי המקור, עליו מסתמכת הידיעה, בתקופה האחרונה שורר מתח רב בין הפלגים העזתיים למצרים, בין היתר בשל העלייה במחירי המוצרים המגיעים ממצרים לרצועה. מצרים אף הטילה מס כבד על העזתים, היוצאים לסעודיה כדי להשתתף בטקסים אסלאמיים – צעד שגרם התמרמרות רבה ברצועה.

לכך יש להוסיף את ביקורן של משלחות חמאס והג'יהאד האסלאמי באיראן, במהלכו השתתפו חבריהן במסע ההלוויה של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. כזכור, לפני מספר שבועות התירו המצרים למנהיג חמאס איסמאעיל הנייה לצאת מהרצועה ולפתוח במסע במדינות האזור, אך ככל הידוע התנו זאת בכך שלא יבקר באיראן.

במקביל, נטען בדיווח כי ישראל יצרה "פרובוקציות" מול החקלאים בעזה וגרמה להם נזקים, זאת בנוסף לטענות החוזרות ונשנות של הפלגים כי היא אינה מיישמת את ההבנות שהושגו בינה לחמאס.

אתמול אחר הצהריים, לאחר שקט של כשלושה שבועות, שיגרו הפלסטינים רקטות מהרצועה לעבר שטחי עוטף עזה. אזעקת צבע אדום נשמעה בקיבוצים סעד, נחל עוז וכפר עזה, ומצה"ל נמסר כי זוהו ארבעה שיגורים. לוחמי כיפת ברזל יירטו שניים מתוכם, ושניים נוספים נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק. בשעות הערב דווח, כי בעיר שדרות נחת צרור בלונים, אליהם חובר פריט חבלה. חבלני משטרה נטרלו את החפץ.

בתגובה לירי הרקטות, תקף חיל האוויר מספר יעדי טרור של חמאס בצפון הרצועה, שכללו אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי. "צה"ל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר שטח ישראל, וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל", נאמר בהודעת דובר צה"ל. "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל".

תגיות:חמאסרצועת עזהמצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה