חדשות בארץ

נתניהו: "אנחנו יודעים בדיוק מה קורה בתוכנית הגרעין האיראנית"

לאחר פרסום ההערכה השנתית של אמ"ן, לפיה איראן תוכל בתוך כשנה לצבור את הכמות הנדרשת של אורניום מועשר לצורך ייצור פצצה גרעינית אחת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני". יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "האתגרים מחייבים ראש ממשלה שלא יהיה עסוק באינטרסים האישיים שלו"

אא

(סרטון: טוויטר ראש הממשלה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) להערכת המודיעין השנתית של אמ"ן, לפיה איראן תוכל להשיג פצצה גרעינית בתוך שנתיים. "אנחנו יודעים בדיוק מה קורה בתוכנית הגרעין האיראנית", אמר בסרטון שהעלה לרשת. "איראן חושבת שהיא תשיג נשק גרעיני, אני שב ואומר – ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

"אני גם קורא לכל מדינות המערב להטיל את מנגנון הסנקציות האוטומטיות באו"ם – snapback sanctions  – עכשיו", הוסיף נתניהו.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב אף הוא על הערכת אמ"ן, תוך שהוא כורך בה את המשבר הפוליטי המתמשך בישראל: "איראן נמצאת מרחק של שנתיים עד שלוש מיכולת שיגור של פצצה גרעינית. גם ביתר הזירות ישנם אתגרים משמעותיים", כתב בטוויטר. "זה מחייב שיהיה בישראל ראש ממשלה שלא יהיה עסוק באינטרסים האישיים שלו, ולצידו קבינט המורכב מרמטכ"לים לשעבר ונבחרי ציבור מנוסים ושקולים שזמנם מושקע במדינה ולא בהסתבכויות פליליות''.

על פי הערכת אמ"ן, שפורסמה מוקדם יותר היום, בתוך כשנה תוכל איראן לצבור את הכמות הנדרשת של אורניום מועשר שיספיק לייצורה של פצצת גרעינית אחת. עם זאת, יידרשו לה שנתיים כדי לייצר את הטיל שיישא את הפצצה.

בתחילת השבוע שעבר הודיעה איראן על נסיגה נוספת מהסכם הגרעין, עליו חתמה עם המעצמות ב- 2015. על רקע חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, במתקפה אמריקנית בבגדאד, דיווחה הטלוויזיה האיראנית כי טהראן תעשיר אורניום מבלי להתחשב במגבלות שהוטלו עליה בהסכם, ו"בהתבסס על צרכיה הטכניים". נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב על הצעד האיראני באומרו: "לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני".

תגיות:איראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה