חדשות בארץ

בנט על ריצה עם בן גביר: "תגרום לציונות הדתית נזק לדורות"

חרף הביקורת הנוקבת נגדו נוכח התנערות רבים מבני הציונות הדתית ממפלגת עוצמה יהודית, יו"ר הבית טען כי בחבירה לבן גביר הוא מציל "עשרות אלפי קולות ימין". בנט מצדו הבהיר כי חבירה לאיש עוצמה יהודית "תצבע את הציונות הדתית בצבעים כהניסטים ויגרום נזק לדורות". במקביל, מסקר שפורסם היום עולה כי 86% ממצביעי ''ימינה'' בבחירות האחרונות תומכים ברשימה המאוחדת, בעוד 7% בלבד סבורים כי יצביעו למפלגת הבית היהודי עם בן גביר

בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, דחה היום (שלישי) את דרישתו של יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, להיפרד מאנשי עוצמה יהודית כתנאי סף לריצה משותפת של שתי המפלגות. לפי הדיווח ב'וואלה', בשיחה עם פעילים במפלגתו טען הרב פרץ כי בחיבור עם איתמר בן גביר הוא מציל "עשרות אלפי קולות ימין", זאת, חרף הביקורת הנוקבת נגדו נוכח התנערות רבים מבני הציונות הדתית ממפלגת עוצמה יהודית. "הקולות האלה במערכת הבחירות הקודמת הלכו לפח. אני לא מתכוון לוותר על החיבור הזה", הוסיף.

שר הביטחון בנטשר הביטחון בנט

דבריו באו בתגובה לווטו שהטיל בנט על בן גביר, כאשר זמן קצר לאחר שהודיע על ריצה משותפת עם איש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', הבהיר בנט כי "בשום אופן" מפלגתו לא תרוץ עם בן גביר, משום שצעד זה "יצבע את הציונות הדתית בצבעים כהניסטים ויגרום נזק לדורות".

היו"ר המשותף של הימין החדש, ח"כ איילת שקד, אמרה אחר הצהריים כי אתמול בלילה "נוצרה הזדמנות לבצע איחודים בימין". לדבריה, "בנט, סמוטריץ ואני, עובדים יחד כבר הרבה שנים, פוליטיקאים מאוד ביצועיים, עם הרבה הישגים מוכחים ויכולת עשייה. אנחנו חושבים שכרגע עבור מחנה הימין הדבר הנכון שהבית היהודי, בהובלת רפי פרץ, יצטרפו אלינו. כרגע אפשר לשים את המחלוקות בצד ולנסות להגיע לאיחוד גדול".

לאחר ההודעה על הריצה המשותפת הכריז בנט כי "זה יום גדול", וכי יש באיחוד זה משום "אחדות גדולה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית". הוא קרא לרב פרץ לחבור אליו באופן מיידי "למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי". סמוטריץ' אמר: "עשינו הלילה צעד משמעותי וגדול, ובעזרת השם נשלים את האיחוד המלא עם הבית היהודי".

בבית היהודי תקפו בחריפות את האיחוד, אותו הגדירו ככזה שחושף את "פרצופם האמיתי של סמוטריץ' ובנט – ריסוק הציונות הדתי". במפלגה הוסיפו כי במהלך זה חוזר בנט על "הטעות המרה" בסבב הבחירות הראשון, שהותירה אותו מחוץ לכנסת. "מתחילת הדרך קראנו לאחדות השורות אך הם העדיפו לפצל את המחנה ולפגוע במחנה הימין כולו. 'הבית היהודי המאוחד' ימשיך קדימה ונודיע על המשך המהלכים בקרוב", הוסיפו בבית היהודי.

עם זאת, הבוקר הודיע סמוטריץ' כי הבית היהודי נסוג ברגע האחרון מחתימה על ההסכם עמו, לפיו ייערכו בחירות לראשות המפלגה המשותפת ויוקם "מנגנון שמעביר את סמכויות המיזוג מיושבי הראש ומרכזי המפלגות לוועדה חיצונית משותפת".

במקביל, סקר שביצע מכון Direct Polls העלה כי רוב מובהק מציבור המצביעים הדתי-לאומי תומכים ברשימה המאוחדת של בנט, שקד וסמוטריץ'. לפי הסקר, 86% ממצביעי ''ימינה'' בבחירות האחרונות תומכים ברשימה המאוחדת, בעוד 7% בלבד סבורים כי יצביעו למפלגת הבית היהודי עם בן גביר.

תגיות:נפתלי בנטאיתמר בן גבירהימין החדשבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה