חדשות יהדות

"יום בשבוע שלא נעבוד – זה מבורך": אחרי 23 שנים, "משתלת ספיר" בכפר סבא סגורה בשבתות ובחגים

אחרי 23 שנים של פעילות, החליט גבי ספיר, הבעלים של "משתלת ספיר" בכפר סבא, לסגור את המשתלה בשבתות ובחגי ישראל. וזה מה שהוא חושב על ההחלטה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בראיון לתוכנית "הפוך על הפוך" עם הרב משה בן לולו ברדיו כל חי, התראיין השבוע גבי ספיר, הבעלים של "משתלת ספיר" המוכרת בכפר סבא.

משתלת ספיר פעילה כבר למעלה מ-23 שנים, וכל השנים היתה פתוחה גם בשבתות ובחגי ישראל. אך לפני מספר שנים, החל גבי ספיר להתחזק ולהתקרב ליהדות. בשבע השנים האחרונות, כך סיפר בראיון, הוא נוסע לאומן לראש השנה מדי שנה. ובשנה האחרונה נפל דבר.

"אבא שלי נפטר לפני שנה", סיפר ספיר בראיון. "מהזמן שהוא נפטר – שמרתי שבת".

ספיר עצמו שמר שבת, אך החנות שבבעלותו – נותרה פתוחה גם בשבת. כעת, החליט ספיר לקחת את שמירת השבת צעד אחד נוסף, והחל מהשבוע, "משתלת ספיר" סגורה בשבתות ובחגי ישראל.

מדובר בהחלטה לא פשוטה, משום שחלק גדול מן הרווחים של המשתלה מגיעים דווקא ביום השבת. אנשים סביב ספיר אינם מבינים את ההחלטה. "כל מי ששומע שאני סוגר את המשתלה בשבת אומר לי שקצת השתגעתי, שאני קצת בנאדם לא בריא", הוא אומר בחיוך. "אני לא אשקר, היו לי הרבה חששות לגבי המהלך". אך ספיר מאמין שמדובר בהחלטה נכונה – והוא לא מצפה דווקא לראות ניסים גלויים ולהרוויח יותר בזכות הסגירה בשבת. "אני מאמין במהלך הזה, שגם אם אני לא אקבל כפליים, אז השבת תעשה לי טוב לנפש, לאישה, למשפחה. יום בשבוע שלא נעבוד – זה מבורך".

ספיר גם ציין שאם יוכל באמצעות המהלך הזה להשפיע גם על אחרים לסגור את החנויות שלהם בשבת, זו תהיה עבורו ברכה גדולה מאד.

"מאיפה אתה מקבל את הכוח?", שאל את ספיר הרב בן לולו, "יש לך איזה רב, איזה מדריך רוחני, איזה חבר שמחזק?". ספיר הצטחק וענה בפשטות: "אני מקבל את הכוח מהקדוש ברוך הוא. מהשם".

תגיות:משתלהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה