חדשות בארץ

סקר חדש: התיקו הפוליטי נמשך – גם לאחר האיחוד בשמאל

על פי סקר מכון מדגם, שפורסם בחדשות 12, האיחוד בין העבודה-גשר למרצ אינו משפיע על המאזן בין הגושים. גוש הימין-חרדים זוכה במצטבר ל- 57 מנדטים, בעוד גוש השמאל מקבל 56 מנדטים

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

פחות מ- 52 שעות נותרו לסגירת הרשימות לכנסת ה- 23, וסקר חדש שפורסם הערב (שני) בחדשות 12 מלמד כי אין הפתעות: התיקו הפוליטי בין הגושים נמשך. מסקנה נוספת שעולה מהסקר היא, כי האיחוד בין העבודה-גשר ומרצ אומנם מציל את 2 המפלגות מסכנת אחוז החסימה, אולם לא משפר את ביצועיהן האלקטורליים. כך גם ביחס לאיחוד אפשרי בין המפלגות שמימין לליכוד.

על פי תוצאות הסקר, שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, כחול לבן פותחת פער של 3 מנדטים מהליכוד – 34 לעומת 31. הרשימה המשותפת – עם 13 מנדטים. החבירה בין העבודה-גשר-מרצ מניבה 9 מנדטים – מספר זהה למספר המנדטים שקיבלו בנפרד בסקר קודם, 5 לעבודה-גשר ו- 4 למרצ. ש"ס זוכה ל- 8 מנדטים, ישראל ביתנו נחלשת במקצת ל- 7 מנדטים, וכך גם יהדות התורה.

ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, הכריזו הערב כי מפלגתם תרוץ באופן עצמאי. בבית היהודי-עוצמה יהודית ובאיחוד הלאומי טרם נפל הפור, והם ממשיכים במגעים לקראת חתימה מסתמנת על הסכם לריצה משותפת. על פי הסקר, התמודדות נפרדת של הימין החדש תזכה אותו ב- 6 מנדטים, בעוד חבירה בין הבית היהודי-עוצמה יהודית והאיחוד הלאומי תעביר אותם את אחוז החסימה עם 5 מנדטים.

במאזן בין הגושים – גוש הימין-חרדים מתחזק ב- 2 מנדטים, ומגיע במצטבר ל- 57 מנדטים, ואילו למחנה השמאל-ערבים 56 מנדטים. אם ישראל ביתנו תתמיד בעמדת לשון המאזניים בה נקטה בחודשים האחרונים – הפלונטר הפוליטי יימשך.

הסקר בדק את האפשרות, שחרף הצהרתם של בנט ושקד, הם יחברו לבסוף ל- 3 המפלגות הדתיות הנוספות שמימין לליכוד – תסריט בו מעוניין ראש הממשלה בנימין נתניהו. במקרה זה יקבלו 4 המפלגות 10 מנדטים – מנדט אחד פחות מאשר בריצה הנפרדת ב'שני ראשים'. המנדט ה'אבוד' יעבור לליכוד.

תגיות:סקרי בחירותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה