סלבס בהתחזקות

הקשר בין שלמה ארצי והדף היומי

בטור שפרסם השבוע הזמר שלמה ארצי, הוא חשף את התרגשותו מסיום הש"ס ואת הקשר המשפחתי שלו למפעל הענק הזה

  • ט"ז טבת התש"פ
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

מה הקשר בין שלמה ארצי לבין המפעל התורני האדיר ששמו "הדף היומי"? בטורו האחרון בעיתון "ידיעות אחרונות" סיפר ארצי על התרגשותו מאירועי סיום הש"ס – וגם על הקשר האישי שלו לעניין.

בטור שעסק במסעו האישי של ארצי אחר חיפוש הטב, כתב ארצי על טקס סיום הש"ס שנערך בארה"ב, בו נתקל דרך כתבה חדשותית. "באחד הערבים, טרם כל הסערה שהרסה לנו את האמון בתעלות הניקוז, נתקלתי בכתבת חדשות שעסקה בטקס סיום קריאת הש"ס באמריקה, שבו נכחו, לא תאמינו, יותר מ-90 אלף אברכים... שרקדו ופיזזו, ומצאו את הטוב", כתב ארצי. "ומה היה הטוב הזה? העובדה שהם סיימו אחרי שבע שנים את קריאת ששת סדרי המשנה מהתחלה עד הסוף".

המעמד, כך כתב ארצי, הרטיט אותו, אף שהוא עצמו לא נמנה בין המסיימים את הש"ס. "זה הרטיט אותי. ולא בגלל שאני אברך, אלא כי האיש שהמציא והנהיג את הקריאה הזאת בש"ס בתחילת המאה הקודמת, שמו היה הרב מאיר שפירא, והוא היה אח של סבתא שלי רחל".

אכן, שלמה ארצי הינו בעל קשר משפחתי למייסד הדף היומי, הרב מאיר שפירא מלובלין – והוא נכד של אחותו של מייסד הדף. והקשר הזה מרגש אותו גם כיום, כשהוא צופה באלפי הממשיכים את מורשתו של דודו הגדול.

"אתם מבינים?", סיים ארצי את דבריו, "יכולתי לתפוס חלטורה בברוקלין בסיום הקריאה בש"ס, כי הרי אני הנצר הכמעט אחרון לרב המזוקן, ראש ישיבת חכמי לובלין, שמת בגיל נורא צעיר (42), והשאיר אחריו את הוראת לימוד ששת סדרי המשנה, שבלב ההתכוונות שלה נמצא 'המשהו הטוב'".

תגיות:שלמה ארציהדף היומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה