חדשות בארץ

תיעוד מניסוי רפאל: היכולת הקטלנית של טיל ה- SPIKE SR

חברת רפאל ביצעה סדרת ניסויים מוצלחת בטיל ה- SPIKE SR, טיל אישי קצר טווח המיועד לכוחות חי"ר מתמרנים. הניסויים הדגימו את יכולותיו הקטלניות של הטיל מול מיגון שריון, לטווח של 2 ק"מ

(קרדיט תמונה: דוברות רפאל)(קרדיט תמונה: דוברות רפאל)
אא

(סרטון: דוברות רפאל)

חברת רפאל לפיתוח מערכות לחימה מתקדמות הודיעה היום (שני), כי סיימה סדרת ניסויים מוצלחת בטיל ה- SPIKE SR, טיל אישי קצר טווח המיועד לכוחות חי"ר מתמרנים.

יכולותיו של הטיל הומחשו בסדרה של הדגמות ירי, שבוצעו בדרום הארץ. היורים שיגרו מספר רב של טילים לעבר מטרות בטווחים של עד 2 ק"מ. לדברי החברה, טילי הספייק "מוכיחים טווח תקיפה גדול להגדלת שרידות החי"ר בהיתקלות עם רכבים קרביים ממוגנים (רק"מ), וכן יכולת חדירות מיגון שריון נרחבת".

טיל ה- SPIKE SR הינו טיל אלקטרואופטי נישא, קל משקל ומשוגר כתף. החימוש הוא הקל ממשפחת טילי ה- SPIKE, ושוקל 10 ק"ג בלבד. הטיל נמצא כבר בשימוש מבצעי במספר מדינות, ביניהן חברות בכוחות נאט"ו. ה- SPIKE SR תוכנן במיוחד לאפשר לכוחות החי"ר טווח תקיפה גבוה של 2000 מטרים, שבעבר היה בר-ביצוע רק במערכות נ"ט כבדות. הוא תוכנן כחימוש מתכלה-ללא משגר, הכולל יכולות 'שגר ושכח' וראש קרב כפול בעל יכולת חדירה של מיגון מתקדם.

ברפאל הוסיפו, כי משפחת טילי הספייק מבצעית כיום ב- 34 מדינות שונות, עם אספקות של יותר מ- 33,000 טילים והתקנה על יותר מ- 45 סוגים שונים של פלטפורמות, ביניהן מסוקים, רכבים וכלי שיט.

גל פפיאר, מנהל השיווק של מנהלת מנט"ם (מערכות נשק טקטי מדויק) בחטיבת יבשה וים של רפאל, הוסיף: "ה- SPIKE SR מביא יכולת קטלנית זהה, ואף גבוהה מחימושים גדולים ממנו, כולל יכולת ייחודית של מוכנות לירי תוך 6 שניות בלבד מהפעלה, יכולת תקיפת מטרות מהירות בתנועה וטווח תקיפה גדול. כלל יכולות אלו נדרשות כיום מאוד על ידי הלקוחות שלנו, גם בהיערכות ללחימה סימטרית נגד שריון, אך גם בהערכות ללחימה היברידית (Hybrid warfare) אשר מהווה איום גדול במזרח אירופה".

תגיות:טיל נ"טחברת רפאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה